Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2012 08:03 - "Мадарския конник е изображение на бог Митра! "- I част
Автор: marknatan Категория: История   
Прочетен: 1032 Коментари: 0 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


 

Кои са строителите МК- съжалявам, че времето застудя, край Мадара всичко е спокойно и лъвицата която се разходи тук към края на лятото е заспала дълбок зимен сън и няма да научи, но за всички останали трябва да е ясно: това са федератите наречени "българи", колонисти от разнородни племена и етноси привлечени на служба от от Рим, както това ставаше още и по времето на републиката с т,нар, приятели, соции, тези които са сключили договор, феуд, или "българи" име дадено им поради функцията, която изпълняват по време на война.

Има един въпрос, който съм искал да поставя още от откриването на темата за МК. Какво е обяснението, че Борис избива безжалостно върналите се към езичеството на "хановете" свои поданици, а "мавзолея" на това езичество построеният от тях МК оставя здрав ? Това е нехарактерна "християнска" черта и по разрушаването на други идеологически символи на бивша власт и не българско качество. Как да си го обясним?

Така завърши темата майка озаглавена "

Мадарския конник е изображение на бог Митра! " свързна с интересна на ист. анарх. с този безподобен паметник, достоен да бъде включен в Осемте чудеса на античният свят, тема поставила началото на изследавнето от страна на ист. анарх. на случая МК успешно доведен до намирането и безусловното доказване на прототипа на светилището край Мадара, изображението на изветсният условно наречен култ към Дунавската Тринити.

 

Ето тук на редовете на блог.бг в раздела му ист. анарх. или както правилно го покръсти набожния търгаш рицар Исторически Реализъм, за което рицарко ще си получи един ден заслуженото- ще бъде патриарх на България, ще препубликувам темата първоначално п

убликувано: 03 юли 2009 - 03:01:20 в БГ Наука форум .

 

 

Релефа на т.нар. Мадарски конник се намира в центъра на значителен култов комплекс, в който най-значимо присъствуват следи от древните българи. Мястото е известно като Мадара.Съществуват различни обяснения за семантика на названието Мадара. Някои езиковеди го превеждат като "герой, храбрец". Други приемат, че името Мадара произлиза от гръцката дума Μαδαρος-гол, еобрасъл.Така звучи и думата майка на английски.

Съществуват различни обяснения за скалния релеф които главно се свеждат до : тракийски конник, ловуващ конник-ловна сцена,тържествуващ владетел - Крум,прабългарски бог.Дано се намери и езиковед който да обясни и семнатично произхода на Мадара от обяснението което ще предложа по-надолу.
 

Не е тракийски конник, тъй като изображението има стремена и седло, непознати на траките. От релефа се вижда ,че ездачът с дясната си ръка държи юздите на коня, а с високо вдигната лява държи неустановен предмет .Същевременно се забелязва,че посредата на изображението преминава дълъг копиевиден ствол който е зад изображението на лъвската фигура и е зад фигурата на конника.Лъвът си е жив с високо вдигната опашка,а не в предсмъртни гърчове ако това бе копие пробоило го,като това отхвърля някои обяснения за ловни сцени.Това копие не се държи от трета невидима ръка.То си стои здраво забито в земята зад двете фигури.От изображението се вижда,че това "копие"завършва в горната си част ,все още видима с римски военен стандарт.Най-странно е ,че на повечето компютърни възстановки това "копие" изчезва защото не се вписва в нечия теория.

От представеното иконографско стилистичните особености на изображението на конника от релефа Мадарски конник и наличната историческата обусловеност на древните българи и връзките които те имат с Римската империя с категоричност може да се каже,че това е изображение свързано с един култ получил широко разпространение особено сред воинското население на Империята и оттам наследено и от българските военни .
 

Това е култа към бог Митра. Митраизмът е разпространен е на териоторията на Римската империя в провинциите на Балканския полуостров, с изключение на континентална Гърция, на Апенинския полуостров, в Галия, Британия, Мала Азия и в Близкия изток.Митраизмът е мистичен култ, практикуван в Римската империя от I до IV в. сл. Хр. Най-разпространен е в Рим, Остия, Мавритания, Британия и римските провинции по реките Рейн и Дунав. Митраизмът е древно движение, преминало през много етапи на развитие. Култът не е базиран на свещен текст и заради това днес за него се знае единствено от малкото запазени писмени извори. Почитащите му били от различни социални слоеве, включително и роби. И тъй като божеството било закрилник на армията и на договорите, култът бил разпространен най-вече сред римските легионери и дребната аристокрация. В някои провинции в култът участвали и жени. Епитетът на Митра бил „sol invictus" („непобедимото слънце"), което кара учените да предполагат, че е било и соларно божество.До края на II век митраизмът вече се е разпространил не само сред военните, но и сред всички слоеве на обществото – роби, търговци и пр. От този период са датирани и множество малки култови пластики, откривани предимно в граничните провинции.

През 3 век култът е официално узаконен от римските императори.
 

Няколко съществени момента от изображението на Мадара напълно съвпадат с култа и известната ни иконография на култа.
 

Характерно за култа е свързаното посичане на бик.Известно ни е посичането на бикове от Крум.
 

В иконографията присъствуват и змията, символ на земята, и кучето, пиещи от кръвта, за приемниците на енергията.В някои случаи, но рядко, се изобразява и гарван или малък лъв .
 

По абсолютно същият начин в същата поза на конника са изобразени всички от сцените на Митра известни ни от монетосеченето намиращият се наблизо мизийски град Истрос,Мизия.(Пак Мизия!?) В продължение на векове стилистиката на изображението не се е променяла от Aнтоний Пий (138 – 161 A.D.) до Гордиан III .Налице е и здраво забитото "копие" римски стандарт наличен и при Мадара както и основните иконографски елемента свързани с култа -змия ,куче ,лъв. Като добавим и характерната поза на Мадарския конник индентична на тази от монетите със сигурност може да се каже че това е култа към Митра и е негово изображение.

Да не забравяме,че божеството било закрилник на армията и на договорите което се потвърждава и от договиритеизсечени около него. Ритуалът в чест на бог Митра се осъществява в митраеуми (от лат.: mithraeum; от гр.: митраион). Култовото място обикновено представлява естествена пещера каквато е и култовото място Мадара.
Да кажатезиковедите дали Митра може да стане Мадара.

Приложения:Мадарски конник,монети от Истрос с изображения на бог Митра.

 

Изображение на конника от Мадара напълно съвпада с това от монетите от Истрос,на 101 %.101 -вият процент е олтара отпред пред коня,под вдигнатия му крак,добре видим и на скалния релеф.

Главните основните елементи от изображението от монетите присъствуват в релефа едно към едно.

1.Коня с характерната му поза.

2.Фигурата и позата на владетеля.

3.Олтара под вдигнатия крак на коня .

4.Наличие на Пилона с птицата върку него.

Пропорциите.

Вероятността случайно да се постигнат тези неща граничи със безкрайност.

Трактовката на останалите иконографски фигури от групата на скалата ,неприсъствуващи в монетите, но пък известни като иконография на митраизма са на скалата, Змията, , и Кучето,и Малък лъв. Да и лъвът е малък !(става + безкрайност, случайно да се добави малък лъв) и композиционното им разположение отразяват тогавашния (древен,старобългарски и т.н.) българския мироглед и обслужват български държавно религиозно политически интереси. Изсечените договори. Релефа е бил в естествена ниша. Отгоре е имало скална козирка. Култовото място представлява естествена пещера като личат и следи и от допълнително или изкуствено доизграждане,всичко това характерно за Римския митраизъм .

Митраизмът достига до своя апогей през III и IV век, когато печели и най-много поддръжници заради многобройната войска на Римската империя,а това тук е

Римски митраизъм в най-чист вид,което със сигурност може да отнесе изработването на комплекса през III и IV век,и съответно да върне и преосмисли теорията за създаването на българската държава.Защото и днес се дивим и го считаме за чудо,ами ако беше строен след 681 г. що хроники щяха да се напишат и що възспоменателни колони щяха да се вдигнат за подобно чудо.

Прикачен(и) умалено(и) изображение(я)




Гласувай:
5
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: marknatan
Категория: История
Прочетен: 2859428
Постинги: 1075
Коментари: 4030
Гласове: 1700
Календар
«  Юли, 2019  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031