Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2012 08:07 - "Мадарския конник е изображение на бог Митра! "- III част
Автор: marknatan Категория: История   
Прочетен: 980 Коментари: 0 Гласове:
2



 

 


Същите иконографски елементи (на митраи) присъствуват и в Мадара ,плюс изображение на малък лъв,което се свързва само с Митра.(Кибела-жена,се изобразява да язди лъв(не кон),или държи лъвче или на трон).Не е дадено традиционно жертвоприношение,а Митра е изобразен на кон взаимствайки отдруги култове,на Серапис,на Сол(слънце)защо не и ранно християнски(не е разрушен от Теодосий) и обслужвайки новата държавна идея .Нито един култ не е статичен ,още повече визуалното му представяне търпи огромно развитие.За сведение раннохристиянското изобразяване на риба за християнски символ днес е кръст!?

Култа си е легализиран.И по прнцип при Рим,няма забрани.Слагат ти символа в техния пантеон и готово.Съмнявам се изобщо дали този култ някога е бил таен.По-скоро се правят тези изводи защото митреумите са в пещери,естествени или изкуствени.Факт е,че под Circus makimus в Рим има Митреум колям да побере град и не ми се вярва да е направен тайно.Същото може и да се кааже за ранните християни.Ако кажеш.че не си почитал Сол тогава са ги преследвали,оначе са си били като всеки един друг култ в империята.Няма обяснение въвпантеона си дадържат де що има богче,божество почитано,на тях да отказват.И може би си прав,че по късните писания са подменили фактическата действителност.
 

"Гравюра на Луи XVI,1792 г. с Пиргиева шапка и бюст на Марияна с нощната си шапчица Ха,ха,ха.
Ще излезе,че "българите" са били европейци преди 681 г и на тия със стремето не са им искали виза да минат Дунава триста години по-рано.
Един долар 1871 с Пиргиева шапка ,и Пиргиева шапка на печата на Сената на САЩ.С шест червени ленти взети от чорапогащите на деляновите българи и седем бели от нощниците им.Ами защо ли са тринадесет.Сигурно за да отговарят на звездите отгоре.

 


 

Като,че ли стремето на релефа е доказано безспорно! Нищо повече от добро предположение при тази запазеност на релефа като цяло.Не се виждат копчета,части от конската амуниция и каквито и да е подробности .Дали не е гега ,жезъл,скиптер,кривак,боздуган, който виси там,и който е иконографси елемент на почти всички антични божества,елемент лента за декорация ,част от покривалото на коня, обувка,панталон,висящ трофей там,я някоя човешка глава ,скалп,я част от трактор,нищо не е категорично,така,че да не се представя желаното за действителност.


Стремето на монетата от Костанс II(337-361) от Антиак е безспорно . Примитивно е ,едно въже което се спуска,но е там ,ясно и видно.Не е декорация на панталона,такава дебела декорация и то от вътрешната страна на крака,да затруднява ходенето и да убива коня и ездача няма. Това си е стреме.
 

Изображението от Мадара е индентично с изображенията от провинциалните монети от същия район за периода III-IV век .Като стил,като иконография,като композиция,като ПРОПОРЦИИ,като почерк,като художествено изпълнение,като излъчване и.т.н.Направено е от същите ръце гравирали монетите,в същото това време от които са и те .Всяко изкуство си има своя стил и уникален почерк и той не може да се сбърка.Човек не може да влезе два пъти в една и съща река.Това не е изображение от 8 век (след 681 г ), а такова изработено от местните гравьори на монетите през III-IV век., и то точно в Мизия.Не Испания,Сирия и т.н.
След IV век е невъзможно да се направи безподобно нещо.
Само и само за да се докаже,че "българите" се появили 681 г се изкарва ,че на конника има стреме което не било известно до 7 век.,а на Мадара е от типа на 20 век.Ето гледайте ,при Костанс II(337-361) имаме стреме което само едно въже,не е закрепено,няма седло,то на Мадара и седло няма,ама кривака се изкарва стреме Стреме от 20 век ,от типа на червената армия нападаща немците с конница.

На единия от релефите Митра е изобразен заедно със Сол .(на долния релеф, Сол в средата и Митра държат криваци като от Мадара) В митреума от Лондон Митра в надпис датиран от 307–310 нарича Митра,бог Слънце , SOLI INVICTO .В един момент култа към Митра се отъждествява със бог Слънце.

На барелефите посветени на Митра кат задължителна иконография присъствуват Слънцето и Луната .
 

На горния релеф в горния ляв ъгъл е Сол ,в дясно Луната.В долния,в горния ляв ъгъл е Луната ,Сол е в центъра,Митра от лявата му страна.
И тук става интересно .Има едно гръцко сведение,(всичко гръцко е валидно)
записките на византийският пленник в двора на Омуртаг, християнинът Кинамон,
"...Ако вие хвалите Слънцето и Месеца (като ваши богове), аз се чудя на тяхното действително значение. Защото те са всъщност създания и слуги не само на Бог (християнския бог), но и на нас, хората...". Така казвал Кинамон, на което Омуртаг отвръщал: "...Не унижавай боговете ни. Тяхната сила е голяма и доказателство за това е, че ние, които им се кланяме, покорихме цялата ромейска земя..." (Cf. 1931, p. 256-259).
От този текст става недвусмислено ясно, че за българите, главните богове са Слънцето и Месеца(луната) .
Или иконографията на Мадарския конник има сто процентно покритие не само като художествено изпълнение ,но и като обосновано историческо съдържание с култа към Митра преминал къл Сол и Луната и намерил отражение на религиозните вярвания на българите,много добре илюстрирано от Омуртаг.
Тезата е доказана.
 

Само като историческа обосновка как ги виждате "българите" от степите, като току що дошли с меховете през Дунава да дялкат под скални навеси стотина метра над земята.Като ония под скалните навеси на Родопите.Това да не им е като да строят юрти.Къде ги търсите тия от мочурищата ,едвам оцелели от комарите да шукнат по скалите.
Като технология ,умения ,изпълнение как мислите се усвоява това изкуство от един степен народ-никога.Иска се материална култура повече от хилядолетие да се постигне това което имаме при Мадара и повторения да не се забрави.И някъде трябва да са тренирали,да са се учили,да са оставили следи от тази дейност.И да го бяха издялкали в 8 век щеше да прилича или на някои графити или на абстрактните сюжети видни от византийските монети ,да се чудиш какво изобразяват.Ооо, и за това има отговор официалната нет наука,"българите" са изловили ,покорили,тия от Родопите,каква беше,скална култура ли бе ,планинска ли,и им заповядали да им направят и на тях едно такова светилище-небостъргач.С конче,щото те били конен народ.И да не забравят да му турнат стремето на кончето,щото ние днес трябва да го датираме.Ха,ха,ха.
 

След разглеждане на рисунка,която е правена,по-време когато релефа е бил в малко по добро състояния може със сигурност да се отхвърли наличието на стреме.
В лявата ръка е държал жезъл,(или нике i t.n.),като някои изображения от монети,сега счупен,личи само основата,която даде поводи да се счита.че държи висока чаша.На рисунката ясно личи покривалото на коня,жърху задницата на коня и най -вече отпред при крака където прави сгънка и си личи ,че няма стреме,а е покривалото,гънките на покривалото.Днес това място е допълнително еродирало,с отчупвания и влошено общо състояние дало храна загрешните заключения за стреме.




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: marknatan
Категория: История
Прочетен: 3862752
Постинги: 1122
Коментари: 4084
Гласове: 1727
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930