Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2015 05:13 - С т. нар. " Българска риба" Теофан нарича Есетровата риба, к/о се лови в Черно, но не и в Бяло море
Автор: marknatan Категория: История   
Прочетен: 5233 Коментари: 8 Гласове:
3

Последна промяна: 23.02.2015 05:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Темата следваше да е със заглавие " Рибния пазар на Анхиало" използвайки прочутата монография " Рибния пазар на Константинопол" с установените там  практика-законова, търговска, рибарско, производствена и т,нат за Византийския период и да докаже, че всичкото това е в още по-голяма степен е било налично и за Анхиало в по-ранния римски период на империята, преди Диоклециан. 

Основание и доказателство за това са наличните нумизмтични данни от провинциалното монетосечене за региона.  Характерен реверс за монетни издания на Анхиало, несрещан в нито едно друго провинциално монетозидаване на региона, е изображение на есетрова риба, и на риба тон. Срещат се и монети с риба тон и есетра. 

                         image


Делфин, между риба тон отгоре и есетрова риба /белуга б./ отдолу отб реверс на Криспина. На монетите са намерили място ценната стока на града - риба тон и есетра. 


image
Статуса на Анхиало, като промишлен риболовен център, голямото риболовно богатсво  и значението на Анхало, като център за промишлен риболов, се отбелязва със изображение на  Делфин,  "прочут рибар",   символ за    голямо риболовство .  На реверс намираме Делфин, между риба тон отгоре и есетра /белуга б.а/ отдолу.
Подобен реверс не се среща в  провинциалното монетоиздаване на нито  един от "българските" черноморски градове не се откриват монети с типаж " риба "/за риболов/ от типа на Анхиало, промишлен риболов,  нито от Одесос ( Варна), нито Аполония ( Созопол), Месемврия ( Несебар) , Деултум ( Бургас) Дионисополис ( Балчик), Истрос, Калатис( Мангалия), Томис ( Констанца), Истрос .

image

                                                               Сабина Византиум

image

                                                            Гета Византиум


Едва в монетозидаването на Византион отново изниква този интересн реверс символ, с който се е отбелязвало промишленото риболовтсво на града. И докато за тази грост на Византион има и цяла монография описала от до законите и рактиката свързна с риболова, за Анхиало няма налични такива данни. Съдейки обаче от релефа на монетите на Анхиало всичко валидно за Бизантион е било практикувано и в сила и за Анхиало.

Този промишлен риболов е наличен само за Анхилао. Не е  наличен в нито един друг Черноморски град. С Изключение на Византиум !

 (За рибните реверси на монетите за Анхиало и Византиум  виж предишната тема б.а.)
Ето я причината за просперитета на Анхиало! Разрастването на града и задминаването му по значение на всичко наоколо отново е засвидетелсвувано от реверсите на монетите му. Многобройните храмове са обслужвали  нарастващото население от емигранти   на разрастващи  и замогващ се град, коео от своя страна е довело до нови поклонически тълпи и издигане на нови храмове.  Градът става център за локализация и седалище на не един и два римски императора при походите им на изток или просто при пропагандните им пътувания.
Избора на Анхиало за рибната борса на Балканите не се дължи само на риболова от Анхиалския залив, а е спомогнато и от централното му  удобно разположение осигуряващо лесен и безпрепрятствен достъп, както по вода така и по суша . Риболовните флотилии на останалите черноморски пристанища са оставяли стоката си на удобно за всички място по средата, а от тук се е извозвало лесно за вътрешността на балканите и големите градове на Траки и Илирик,  Адрианопол, Филипопол, Сердика и т нат бе да се налага да се премнават старпланиснките проходи или да се заобикаля Сранджа  и така директно и удобно е обслужвано многомилионнто население на Тракия, 



Доказателство за притегателната сила на Анхило за имигрантите "тураки" не само от Мамаазия, но и от Горна Скития с съдрържа в биографията на добре известни иторически личности.   
Тук някъде край Анхиало  е бил лагерът на имп Септимий Север, когато Бизантион  е  само рибарско селище унищожено от Септимий и възстановено по молба на неговия добър 12 годишен син Каракала. Наблизо  младият алан Максимин го е впечатлил с исполинската си сила и той го е зачислил в гвардията си. Това е бъдещият римски император Максимин, наречен Варварина ( THRAX -Тхракс б.а. на лат.) Осигуряването на работа е привлекло не само многобройните мамазиатски и  имигранти т.нар. "тураки" , доказано от наличието на източни култове, но и на многобройни алани, като тези на споменатия алан Максиин , а и по-късно, като предците на алана Йорданес, бъдещия историк, не слуайно впечатлил света с превъзходнто познаване на топонимията на региона, родното му място.      Както някога, така и днес  Есетрата е била ценна суровина или на езика на борсата важно " комодити".  Уловът на тази ценна суровина  е бил характерен за Черно и Капсийко море, но не и за Средиземноморието.  Есетрата, рибата на скитите, чийто улов е характарен само за тях,  в описанието си Теофан я нарича  не случайно  с нарицтелното " Българската" риба.   Взаимозаменяемто за византийците  на израза за българи и скити  за подчертаване на нещо характрено скитско или българско, но не присъщо за гърци е водещо правило в тврчеството им. 
Главата, където Теофан е посочил " българсата риба" и е засвидетелствуването на нов, нечист и непознат дотогава народ започва със констатацията, че в тази година българите опустошават Тракия . Опустошването на Тракия ставало чрез прекосявнето на р Дунав. Дунав е реката в предишните глави  у Теофан около, която са заселени т нар българи, при аварите , край сингидунум, в Панония, и др под . 
 От друга страна Теофан е записал, че  есетрата, т.нар " българска риба" се хваща в река наречена Куфис, която обаче е разположена на запад от Кримския полуостров.   Според историографи, основаващи се на близоста на бугари и река  Буг  те свързват теофановото определение " за българската риба" с това упомената Куфис да  е река Буг, която е на запад от Крим.  

image

Ето с такива риболовни траулери прабългарите са гонели " българската риба"

                               image

                                       ... а с тези ромите от Анхиало паламуд

Предвид обаче записаното, че  в тази река се лови " българската риба"", а пък тези българи са заселени от Теофан около Дунав и Дунав прекосяват за да опустошават Тракия то  налице един друг кандидат за локализация на неизвестната река Куфис на запад от Крим пълна с риба.   Със сигурност може да се каже, че под Куфис това, което е намерил Теофан в източника си, днес изгубен,  е  река Дунав, прочута и днес с богатия  улов на есетрови- ценната моруна и т. нат.  около, която   са т нар Българи нападнали Тракия, която за скитите обаче е известна, като р. Тиса, реката в която имало повече риба от вода според достигналите днес преданията.  Известен е надпис на прабългарски кан в който се величае река Тиса, като символ и гаранция за моята и благоденствето му, т.е. под Тиса скитите рабират главната река тази, която днес е прието да се счита за извиращата в Шварцвалд Дунав, но на практика до вливането на Тиса Дунав е по-малката река от Тиса и едва след съдиняването им р Дунав е пълноводна, за да остна е в ъзнанито на днешния свят, като р Дунав,  но на практика за ситите това си е р Тиса-Дунав, предадена от Теофан, кто Куфис, в която се лови прословуатта есетра на скитите или т нар  " българска риба".  Аналогичен е случая с Мизури-Мисисипи, където Мизури е по-голямата река, но за белия вожд името е Мисисипи, а за туземците реката е Мизури, надолу от вливането
Реката пък, която Теофан е представил за Дунав в описанието си за идването на непознтия народ  е  някоя от северно причерномоските реки до една наричани Донапер, Дон, Дончик, Данастер, Данапер, Двина, Дануви, и т.нат. от  назвнието на река сред скитите Днъ. 
За доказателтво имаме факта,  че Теофан навсякъде нарича днешната река  Дунав  с гръцкото и име Истър, а само в този пасаж е записал  Дунапер, което  историографията е приела  за р Дунав, но също така необосновано, както е приела и че реката Куфис е Кубан в разрез с логиката на описаното и месторазположение на запад от Кримския п-ов.    Несъответсвията налични в Теофановото произведение  се дължат на използването на по-стар неизвестен  препис от който механично се пренесени още от Теофан и преписвачите му  и повърностния подход на историографиятал, както е в случая с р Куфис не помага за изясняването на реалната  история .    Ето този улов на тзи огромна прилична на акула риба отвида есетрови , съществували по времето на динозаврите е описал Теофан и е записал, че е българската риба, така както днес за света е рускаа риба 
 Рибата е основна храна за степните народи. Поляци, шведи, финландци и др. степняци дължат съествуванто си на нея.  
Къснантичните автори подчертават, е "поминъкът на хуните е риба и война". Захарий Ритор описал  едни българи, които имали градове и други, които шивеели в юрти е посочил че живеит в юрти се прехранват от риба и война:
"тези тринадесет народи живеят в палатки, съществуват от месото на домашните животни и риби, диви зверове и оръжието»
Пушкин е описал жетвата на риба от тези в юртите в Емелян Пугачов.
Разпространена някога главно в Каспийско и Черно море есетровата риба е застрашена поради изключитлно скъпия и хайвер, което води до безогледното и унищожаване и вида е поставен в състояние на невъзрващемост. Въпреки сериозните на хартия мерки взети за запазването и в Русия, предстоящето и изчезване предстои, защото икономичеката изгода за бракониера е баснословна. Само един уловн екземпляр струва на черния пазар,  колото 15 годишната заплата на редовен рибар.
 В т 2 гл 15 на Ист Анрх за Белугата дала името на българите, бе пояснено , че руската риба есетрата или българската риба получава и прозвището си от т нар българи белуга .
За тезата на Вез Ист Анарх , че българското име на есетрата е било Тутхон, което е и името на град Анхиало, четете в предишнта тема
 



Гласувай:
3



1. d3bep - В историята обаче монетосеченето ...
22.02.2015 17:32
В историята обаче монетосеченето винаги се е приемал оза косвно доказателство.
Защото , как седи въпросът например в даден момент Анхиало просот да е възложило на близката византионска печатница, която е достап о - голяма, да му напечата монети . Има шаблоните, готови, трябва сам оедно име да изтипоса. Няма изобщо да е първият случай в историята, напротив, масов ов античността се е случвало един регион да поиска от друг монети или дор ида им набие контрамарки. Нищо ,че Анхиало има печатница, ВИзантион има шанс за доста по- индустриално производство, плюс това е надеждно документиран факт, че Анхиало е имало печатница п о- малко от два века, и то на прекъсвания, но монети е имало...
цитирай
2. leonleonovpom2 - Браво Стефане, прав си!
23.02.2015 16:55
Така е!
Адрианопол например сече монета с щраус Същият реверс го има и Анхиало!
Явно има обмен на матрици най-малко
До ден днешен не е открита къде е монетартицата на Анхиало Нито пък монетни печати, заготовки, отливки, шлак от леенето или щамповането
Така, че тази дейност може и да е централизирана В една монетарница да се секат / или в няколко/ на останалите монетите, по поръчка
Което не пречи на Натан да си прави изводите за промишления риболов Но рибата се движи на пасажи, няма как да я вържеш на определено място и определени кораби да я ловят В момента Поморие е мъртво откъм риба море Местните рибари ловят риба под Созопол или към Бяла
Похвален е стремежът на Натан да изкара Поморие център на риболова, но това не е достатъчно
Анхиало е военноморска база Това е доказано От тук тръгва Гордиан за Персия, тук се стоварват по-късно византийските войски и при Симеон също, и при Крум
Има две пристанища-търговско и ввоеноморско
Удобно пристанище е, оттам се развива и като търговски център!
Не е доказано веществено , но много е вероятно от Августово време да има солодобив, защото съществуват условия за него
Така ,че всички условия са налице за подем на града по време, както на Сапейското царство , така и на Римската империя, по-късно дори и при ИРИ , по причина на това ,че е главно пристанище на провинция Тракия!
цитирай
3. marknatan - Пословична е безпристрастността на Везд Ист Анарх ...
23.02.2015 21:22
Пословична е безпристрастността на Везд Ист Анарх, когато се отнася за История и не да фпичатля момаанхиалка и тя да ми се хвърли летоска на врата от вратата изваждам тайни за жените на Анхиало

Нумизматичнит доказателства изведени тук са достатъчното доказателство ролята на Aнхиало, като рибна борса за балканските провинции на империята

Коментарите засягащи нумизматиката отразяват прекрасно нивото на изнеслите ги за аргументация, какво считат и приемат за аргументация, и ще останат добра атестация и пълен доказ на липсата на минимално интелектуално нивото на гупите от овцесерафимстващите

Има си ветеринрно слабоумно групирани и др под овцесерафимстващи където им е мястото на подобни безподобно аргументирани опровергавания оставени защото изразява нечии лични мнения и култура но с молба коментиралите лаите да се въздържат от подобен послдващ безмислен и нямащ отношение спам изразяващ изясняването на изясняващият с пълен чле защото е подлог да разберете смисъла

Доказаното от нумизматиката се потвърждавало и археологически Анхиало имало две пристанища без да има нужда да се спори кво е нумизматика и кво е колекционерство

Много скоро ще намерят и магазиите на борсата
Добрата стара Англия постига целта и да стане влика сила като увеличава дните в които се консумира риба от един път седмично на два пъти Това довежда до дублиране на флота и

Една кралица стига до там да въведе и три рибни дни и пристанищата се увеличили на три

В Анхиало гробищарите утрили само две засега търговско ко и военно


Гробищарите не намерили рибешкикости в гробовете значи немало рибарско пристанище в Анхиало Не намерили и монетарница значи монетите им не служат за доказателство

Избора на Анхиало за рибната борса на Балканите не се дължи само на риболова от Анхиалския залив, а е спомогнато и от централното му удобно разположени осигуряващо лесен и безпрепрятствен достъп, както по вода така и по суша .
Риболовните флотилии на останалите черноморски пристанища са оставяли стоката си на удобно за всички място по средата, а от тук се е извозвало лесно за вътрешността на балканите и гоелмите градове на Траки и Илирик, Адрианопол, Филипопол, Сердика и т нат бе да се налага да се премнават старпланиснките проходи или да се заобикаля Сранджа
Централизиран административен контрол подпомага фиска, намалява разходите и място гарантира , че търговеца а няма да бие път презстаропланинските проходи например до Одесос и там да няма риба Суровината е е събирала на регулираната борса и това се доказва безапелационно от реверсите на монетите на Анхиало, което на пктика е единствено място обслужващо западното Черноморие Борста във Византиум е за Мраморно море и южния понтийки бряг
цитирай
4. leonleonovpom2 - Маркнатан, развитието на града е на ...
23.02.2015 22:44
Маркнатан, развитието на града е на база пристанището, но не само за търговия с риба, а за всякакъв вид стоки за продан. Анхиало е главно търговско пристанище на провинция Тракия в Римската империя!
От особено значение е и това ,че има и военно пристанище Тук има разположен легион и така нататък Ако е само благодарение на риболова развитието на града, съседните градове ловят не по-малко риба от Анхиало и няма защо да носят рибата в Анхиало Пътните комуникации за месамбия и Аполония не са по-зле развити от тези на Анхиало А е документирано осоляването на рибата Това става с морска сол, едра
Не ми отговори, как обясняваш присъствието на щраус на монета, на гърба й На Анхиалска монета
Тази снимка на прабългарските траулери от Исландия ли е?
И не ми отговори сполучлива ли е емблемата на адвокатската колегия с киликийски пират на нея?!
цитирай
5. marknatan - Това че има щраус оначава нещо че има ...
24.02.2015 00:04
Това че има щраус оначава нещо че има причина да е поставен щраус Докажете защо е оставен и какво означава Присъствието на щраус си има своята причина така както изображенията на риба си имат своето
Ето Везд Ист Анарх доказа, какво означават рибните реверси на Анхиало - промишления риболов и рибната стокова борса са гордостта и причината за просперитета на града и зтова намират място в медиите изпълнявани от монетите Монетите са и държавен вестник и тв и радио и интернет и на тях се отразчват значителни събития

Рибната борса налична в Анхиало такак както по-късно е налична в Константинопол е причинта да намираме този реверс и двата града Затова тук се докарва рибата Обясних вече и нещо повеч доказах го

за кво имало звези или феникситук не доказвам но и те си имат обяснение а не общи приказки като при ветринарната бслабоумна сган какво е държава и как от това какво било държваа фцете серафимки доказват че Тракия бил адържва в болния им мозък

Ето какво означава наприемр и Анхиало- Агиа Леон или Вазилевс
цитирай
6. rizar - Освен , че е с 3 пристанища - едното военното
27.02.2015 19:51
е по дигата за Ахелой , сиреч северозападно от града , Анхиало е голям административен и не на последно място църковен център. В него се провежда един от първите събори в християнството - маймуняците и западняците гробищари се опитват да го наместят в Писидия - Мама Азия, но безуспешно ! Там няма град Дебелт , а от Дебелт е латинския епископ Елий Публий Юлий , който ни е оставил името на Анхиалския епископ - Сотас.
Дргуто, което се сещам по спомени от часовете с проф. Карайотов , че дори древните "мизийци" - търновци и шуменци са изнасяли зърното през Анхиало, а не през Одесос ....
цитирай
7. leonleonovpom2 - Относно белугата!
27.02.2015 22:45
Да, специалистите знаят за белугата в Черно море
Има раздвоение-между малък кит и делфин Не е типична за тези ширини, но също доскоро тук се срещаше и тюлен - монах
Категорични са, че не е есетрова риба, а и риба изобщо
Числи се към бозайниците
Относно Максимин Трак Гетите го считат за свой човек Не виждам, ако е Алан , защо прозвището му ще е Трак Е, ако трак е сборно понятие, нали гърците наричали така тези, които живеят на север от тях Селището му е до Дунава , между Русе и Силистра Алан е късно име , аланите живеят в Мала Азия и са били гвардейци на императорите на Ири векове по- късно
В историята категоричност няма
цитирай
8. marknatan - Да, специалистите знаят за белу...
04.03.2015 17:09
leonleonovpom2 написа:
Да, специалистите знаят за белугата в Черно море
Има раздвоение-между малък кит и делфин Не е типична за тези ширини, но също доскоро тук се срещаше и тюлен - монах
Категорични са, че не е есетрова риба, а и риба изобщо
Числи се към бозайниците
Относно Максимин Трак Гетите го считат за свой човек Не виждам, ако е Алан , защо прозвището му ще е Трак Е, ако трак е сборно понятие, нали гърците наричали така тези, които живеят на север от тях Селището му е до Дунава , между Русе и Силистра Алан е късно име , аланите живеят в Мала Азия и са били гвардейци на императорите на Ири векове по- късно
В историята категоричност няма



Овца серафимка с пузнанията на психопата боцман ... бгай да пичатляваш ветеринарните отрепки с екстремалните си пузнания

посмъртно не можеш да осузнаеш категорично колко си проста ма овцо

деба и нещастната сган деба маймунясала и добичетата ветеринарни

намерила къде да прилага Правилния принцип на психопата боцман с докази кво милеела овцата за хисторито

Една Сирма аргументираяа невежеството си за доказателство стига за блога на Везд Ист Анарх

Безмусления овчи спам се оставя повторно за доказ че оца не мое да милси повеч еот маймуна

Та психопата боцман е доказал повече от 21 пъти че делфина е риба ма овцо

овцата само веднъж че белугата не била есетра

овцата била нумизмат и разчела категорично титлите на Максимин за доказ че Аланите били измислени късно на свещи

деба и психара с правилния принцип на психопата боцман галфонизира

Бегай при Ибан Тъпото и Деса а Кравата да праиш компания на анонимус мамуната обсъждате хисторито по вашему в читалището ветеринарнопросветата на имени Паскова

не се ври тпигьощината за доказ пред Везд

Тук е Чистилището
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marknatan
Категория: История
Прочетен: 3864312
Постинги: 1122
Коментари: 4084
Гласове: 1727
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930