Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.05.2016 10:49 - Една добра и една лоша новина за БАН и науката Славистика
Автор: marknatan Категория: История   
Прочетен: 12676 Коментари: 33 Гласове:
0

Последна промяна: 30.05.2016 10:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Добрата новина е, че акад. Й. Иванов в капиталния си академичен труд, издание на БАН академично е публикувал на стр 290 гл. XXIX Служба на св. Кирила ( Скопски миней) доказателство за съществувнето на агиографията КиМ преди падането на БГ под турско, като изтъква, цитирам: " Службата, поместена въ Скопския миней, български изводъ отъ XIII в., въ некогашната Скопска българска митрополия, представя особенъ интересъ по некои от своите стихири и отклонения отъ другите преписи... Скопксата служба на Кирила, е интересна между друго и съ това, че езикът на Кирило-Методиевските книги се схваща, като български, че Кирил проповедва християнството между славяните съ български книги- книгами блъгарсками. По тоя имено български преписъ от 13 век печатаме и ние службата."

 image

Лошата новина е, че в библиотекатата наименована в резултат на академичните доказателства представени от акад. Й. Иванов , на името на св. св. Кирил и Методи, за което са получили академичните си титли, днес се съхранява оригиналния Скопски миней и в оригинала няма нищо за Славянските Учители Кирил и Методий. Под НБКМ

В оригинала на Скопския миней няма нищо за КиМ

http://digital.nationallibrary.bg/DWWebClient/IntegrationViewer.aspx?DWSubSession=3951&v=1796

Ето на тази страница е съдържанието на Скопския миней. В него няма нищо за служба на КиМ

http://www.europeana.eu/portal/record/9200114/EEDCC4BFC2002B4FFC40A9B25D527CE1615AA384.html

image
               Намираме службата за св Петка,
указана в съдържанието, http://digital.nationallibrary.bg/DWWebClient/IntegrationViewer.aspx?DWSubSession=1701&v=1796

но за КиМ няма нищо.

image

http://digital.nationallibrary.bg/DWWebClient/IntegrationViewer.aspx?DWSubSession=1701&v=1796

image
а преди това, за  св. свщмчк Власий

http://digital.nationallibrary.bg/DWWebClient/IntegrationViewer.aspx?DWSubSession=1701&v=1796

image 

и 2.ІІ за

Сретение

Под

http://digital.nationallibrary.bg/DWWebClient/IntegrationViewer.aspx?DWSubSession=1701&v=1796

522
в Националната Библиотека Кирил и Методи се намира манискрипта на т.нар. Скопски миней.. 17а–20а - 14.Х , ( започва на последната четвърт от страницата от долу б.а) Напиши 33 (стр) в прозорчето на дигиталния ръкопис, отговарящо на л. 17а, ако страницата Ви излиза от връзката от 1 стр ( не излиза от в/ката на св Петка, а започва със стр 1 б.а)24.ІІ, л. 263б–267а , е за Йоан Предтеча,( 526 в прозорчето б.а) 11.ІІ, св. свщмчк Власий ( 518 в прозорчето б.а) 2.ІІ, Сретение; ( 504 в прозорчето б.а)

Между тях е датата 14 февруари, където и следваше да е и за КиМ, но подобно нещо не е налично в оригинала.

 

Да ти имам и науката

и възродителите

i , като тва са им академиците!

 

 




Гласувай:
2



1. syrmaepon - Ако имаше по-съвременен превод на ...
30.05.2016 10:59
Ако имаше по-съвременен превод на минея можеше да поразсъждаваме, ама пусто профанство - тия черковни писания ги неразумеем ))))
цитирай
2. marknatan - Ако имаше по-съвременен превод на ...
30.05.2016 11:13
syrmaepon написа:
Ако имаше по-съвременен превод на минея можеше да поразсъждаваме, ама пусто профанство - тия черковни писания ги неразумеем ))))


Написах го на българската ридакция на черковно-славянския Ти да не си пристанала на бай Вълкан дю Курт Волфович, че не панимаеш от черковно славянския в болгарската му ротация


Отиди на службата за
за 11.ІІ, св. свщмчк Власий ( 518 в прозорчето б.а) и почни да прелистваш напред докато не стигнеш до службата
за 24.ІІ, л. 263б–267а , което е за Йоан Предтеча,( 526 в прозорчето б.а)
http://digital.nationallibrary/DWWebClient/IntegrationViewer.aspx?DWSubSession=1701&v=1796
Службата за КиМ трябва да е на 14 февруари. както научено пиве академика и каките преписвачки на сръбкса скара преписват та пушек се дика и църкви преименоват и библиотлки из основи дигат !
Ма нема служба в оригинала !
Тва им е нивото на академичната мисла в БГ За тва професирата име бакализиразна, и който не се е докопал до научния кокал изпада в съсловието на каките преписвачки на сръбска скара
цитирай
3. rizar - Те и затова всички книги по-стари от 15в. се пазят в секретните фондове на
30.05.2016 11:20
Московската библиотека и КГБ.

А и Божо, който се рови 3 години във Ватикана не можа да намери и редче за КиМ
цитирай
4. skotadix - Дебили...
30.05.2016 11:22
Само тотален дебил може да отрича славянския характер на българския език...Сегашен и минал...
Въздигането на прабългаризма е фашизация, типична за Източна Европа, подобни явления има в Хърватско и Украйна...
Напротив, ако има нещо измислено в нашата езикова история, това са прабългарите...От тях не е останало нищо в езика ни...Всяка бг дума има съответствие дори и в най-далечните славянски езици...
Така че фашистките фантазии за прабългарска следа в езика ни са бълнуване, опит да се разделичи българския, най-вече от руски и сръбски...
цитирай
5. rustam - Наистина
30.05.2016 11:43
няма служба за К и М!
излиза, че академикът не е поглеждал оригинала на минея и въобще се е доверил на цитираната публикация на Радченко от 1907...Интересно какво ли представлява самата публикация в "известия"
цитирай
6. nadzambunata - Един друг въпрос
30.05.2016 11:47
Аз понеже ме мързи и не ми стиска (понеже не ми достигат некои основни познания) си позволявам да питам маркнатан следващото: какво ти е мнението затова, че Българската Православна Църква във Виена е поместена във вътрешен двор (т.е. не се види отникъде) в сграда с архитектура на социалистически трафопост (буквално, кубче, измазано с бела пръскана мазилка, а дори австрийските трафопостове имат некаква архитектурна стойност). Дори да влезнеш в дворчето, оградено от жилищни сгради нема да забележиш, че е черква. Инаме отвътре е изрисувана неевтино (не се състедоточих особено, а и не познавам канона).
Рашките: те имат мнооооого помпозна черква. Верно е, че е в двора на пасольството, но СЕ ВИДИ! Не, те не ме интересуват особено, въпроса ми е за Българската.

И друг въпрос, с който немам възможност сега да се занимавам е:
Какво мислиш натане за архитектъурното оформление на "пиковете" на църквите и манастирите в Австрия (особено по Дунава) във вида на кубе с кантове и шпил. Твърдят, че са от около 14. век. Същите форми са предадени и в югенд-стил-кубета и покриви на всякакви сгради.
Здраве и успех!
цитирай
7. marknatan - Московската библиотека и КГБ. А и ...
30.05.2016 12:22
rizar написа:
Московската библиотека и КГБ.

А и Божо, който се рови 3 години във Ватикана не можа да намери и редче за КиМ


Ха ха ха А Трендафил Акациев от първия път намерил Евангелито преведено лично от КиМ !
цитирай
8. marknatan - Само тотален дебил може да отрича ...
30.05.2016 12:26
skotadix написа:
Само тотален дебил може да отрича славянския характер на българския език...Сегашен и минал...
Въздигането на прабългаризма е фашизация, типична за Източна Европа, подобни явления има в Хърватско и Украйна...
Напротив, ако има нещо измислено в нашата езикова история, това са прабългарите...От тях не е останало нищо в езика ни...Всяка бг дума има съответствие дори и в най-далечните славянски езици...
Така че фашистките фантазии за прабългарска следа в езика ни са бълнуване, опит да се разделичи българския, най-вече от руски и сръбски...


колега, объркал си се ,тва не е блога на алхимика, а на единствената българска ист школа на Везд Ист Анарх
описвателно разказвателния типаж лишени от когнитивни способности се срещате при овцата серафимка, ако алхимика е в нетрезво състояние
цитирай
9. marknatan - няма служба за К и М! излиза, че ...
30.05.2016 12:34
rustam написа:
няма служба за К и М!
излиза, че академикът не е поглеждал оригинала на минея и въобще се е доверил на цитираната публикация на Радченко от 1907...Интересно какво ли представлява самата публикация в "известия"

Тва им е нивото на академичната мисла в БГ За тва професоратурата им е Бакализирана, и който не се е докопал до научния кокал изпада в съсловието на каките преписвачки на сръбска скара

Както мъдро забеляза Гина Учените измислят фактите

Глас народен Глас Божий
цитирай
10. marknatan - Аз понеже ме мързи и не ми стиска (...
30.05.2016 13:12
nadzambunata написа:
Аз понеже ме мързи и не ми стиска (понеже не ми достигат некои основни познания) си позволявам да питам маркнатан следващото: какво ти е мнението затова, че Българската Православна Църква във Виена е поместена във вътрешен двор (т.е. не се види отникъде) в сграда с архитектура на социалистически трафопост (буквално, кубче, измазано с бела пръскана мазилка, а дори австрийските трафопостове имат некаква архитектурна стойност). Дори да влезнеш в дворчето, оградено от жилищни сгради нема да забележиш, че е черква. Инаме отвътре е изрисувана неевтино (не се състедоточих особено, а и не познавам канона).
Рашките: те имат мнооооого помпозна черква. Верно е, че е в двора на пасольството, но СЕ ВИДИ! Не, те не ме интересуват особено, въпроса ми е за Българската.

И друг въпрос, с който немам възможност сега да се занимавам е:
Какво мислиш натане за архитектъурното оформление на "пиковете" на църквите и манастирите в Австрия (особено по Дунава) във вида на кубе с кантове и шпил. Твърдят, че са от около 14. век. Същите форми са предадени и в югенд-стил-кубета и покриви на всякакви сгради.
Здраве и успех!

За да имаш хубава и голяма църква се изисква стара и заможна имиграция Руснаците там са отпреди революцията
българската имиграция е млада и бедна и най-вероятно са взели са под наем или са закупили тази сграда и са я пригодили за църква
( така както я описваш прилича на арабско теке, прочутата сасанидкса архитектура б.а)

За другото според мен тва за кубетата е заемка ноу хау от арабите По Словашкия Дунав изглежда както ги описваш с кубетата много тях са били православни като тези от сърбия и ромъния но пак са в в романески структори с готически кули а не византийския тип
цитирай
11. anonymousbulgaricus - съдържа Миней със служби за избрани ...
30.05.2016 18:00
съдържа Миней със служби за избрани празници: л.1а-6б - 14.ІХ, Въздвижение на кръста, текстът на службата е запазен от паримията Ис. 60:11–16 нататък; л. 6б–9а - 15.ІХ, св. мчк Никита; л. 9а–14б - 23.ІХ, Зачатие на св. Йоан Кръстител; л. 14б–17а, 24.ІХ, св. първомчца Текла; л. 17а–20а - 14.Х, св. мчца Петка; л. 20а–23б - 18.Х, св. апл и ев. Лука; л. 23б–29б - 26.Х, св. влмчк Димитър; л. 29б–34б - 1.ХІ, св. врачи Козма и Дамян; л. 34б–45б - 8.ХІ, Събор на небесните безплътни сили, архистратези Михаил и Гаврил; л. 45б–49а - 11.ХІ, св. мчк Мина; л. 49а–54б - 13.ХІ, св. Йоан Златоуст; л. 54б–57б - 14.ХІ, св. апл Филип; л. 57б–61а - 16.ХІ, св. апл и ев. Матей; л. 61а–69а - 21.ХІ, Въведение Богородично; л. 69а–74а - 25.ХІ, св. свщмчк Климент и Петър Александрийски; л. 74а–77а - 26.ХІ, Освещаване [на църквата] на св. влмчк Георги; л. 77а–82б - 4. ХІІ, св. мчца Варвара; л. 82б–90б - 6.ХІІ, св. преп. архиерей и чудотворец Никола; л. 90б–97б - 9.ХІІ, Зачатие на св. Анна; л. 97б–102а - 17.ХІІ, св пррк Данил; л. 102а–106а - Неделя на св. праотци; л. 106а–111б - Неделя пред Рождество Христово; л. 111б–114а - 19.ХІІ, св. мчк Вонифандий [Вонифатий]; л. 114а–121а - 20.ХІІ, св. свщмчк Игнатий Богоносец; л. 121а–127а - 21.ХІІ, св. мчца Юлияния; л. 127а–133а - 22.ХІІ, св. мчца Анастасия; л. 133а–138а - 23.ХІІ, св. 10 мчци в Крит; л. 138а–144б - 24.ХІІ, Предпразнество и св. мчца Евгения; л. 144б–152а - Часове в Навечерие на Рождество Христово; л. 152а–159б - 25.ХІІ, Рождество; л. 160а–164а - 26.ХІІ, Събор на пресв. Богородица; л. 164а–167а - Неделя след Рождество, праведници Йосиф, Давид и Яков брат Господен; л. 167а–173а - 27.ХІІ, св. първомчк Стефан; л. 173а–174б - 28.ХІІ, св. Никомидийски мчци; л. 174б–179а - 29.ХІІ, св. Младенци; л. 179а–180а - 30.ХІІ, св. мчца Анисия; л. 180а–181а - 31.ХІІ, св. мчца Мелания; л. 181а–188б - 1. І, Обрезание; л. 188б–196а - 2.ІІ, св. Силвестър; л. 196а–204б - 3.І, св. пррк Малахия; л. 204б–209б - 4.І, преп. о. Фостирий; л. 209б–217а - 5.І, преп. Павел Тивидски [Тивейски]; л. 217а–219б - Указание за часовете в постни дни; л. 219б–233б - Указание след края на 9. час; л. 233б–239б - 7.І, Събор на Йоан Предтеча; л. 238б–239б - Стихири на Йоан [Предтеча]; л. 239б–241а - 16.І, Честни вериги на св. Петър; л. 241а–243б - 18.І, св. о. Атанасий; л. 243б–246б - 27.І, Пренасяне мощите на св. Йоан Златоуст; л. 247а–252б - 1.ІІ, Предпразненство на Сретение и св. мчк Трифон; л. 252б–259б - 2.ІІ, Сретение; л. 259б–263б - 11.ІІ, св. свщмчк Власий; л. 263б–267а - 24.ІІ, Намиране главата на Йоан Предтеча; л. 267а–271б - 9.ІІІ, св. 40 мчци; л. 271б–277б - 25.ІІІ, Благовещение; л. 277б–281б - 23.ІV, св. влмчк Георги; л. 281б–283б - 1.V, св. пррк Йеремия; л. 283б– - 8.V, св. апл и ев. Йоан и майка му Саломия...


Това е съдържанието на Скопския миней - служба за Константин Кирил няма...
цитирай
12. marknatan - О' Свещена простота! Научен раб...
30.05.2016 22:11
О' Свещена простота! Научен работник фърля гредите от колибата на славистиката в огъня с цел спасението и в очите на простолюдието!
"служба за Константин Кирил няма"
компроментирания академик пише за Кирил, служба за Кирил
Константин Кирил е академичния отпечатък в птичия шизофреничен мозък на научените работници и техните учени сътрудници

Виж за представителя на научените работници и техните учени сътрудници било Константин Кирил, "служба за Константин Кирил няма"

Да ти имам и науката, като това са им научените работници
цитирай
13. marknatan - Съдържанието любезно представено от представителя на научените работници
30.05.2016 22:13
anonymousbulgaricus написа:
съдържа Миней със служби за избрани празници: л.1а-6б - 14.ІХ, Въздвижение на кръста, текстът на службата е запазен от паримията Ис. 60:11–16 нататък; л. 6б–9а - 15.ІХ, св. мчк Никита; л. 9а–14б - 23.ІХ, Зачатие на св. Йоан Кръстител; л. 14б–17а, 24.ІХ, св. първомчца Текла; л. 17а–20а - 14.Х, св. мчца Петка; л. 20а–23б - 18.Х, св. апл и ев. Лука; л. 23б–29б - 26.Х, св. влмчк Димитър; л. 29б–34б - 1.ХІ, св. врачи Козма и Дамян; л. 34б–45б - 8.ХІ, Събор на небесните безплътни сили, архистратези Михаил и Гаврил; л. 45б–49а - 11.ХІ, св. мчк Мина; л. 49а–54б - 13.ХІ, св. Йоан Златоуст; л. 54б–57б - 14.ХІ, св. апл Филип; л. 57б–61а - 16.ХІ, св. апл и ев. Матей; л. 61а–69а - 21.ХІ, Въведение Богородично; л. 69а–74а - 25.ХІ, св. свщмчк Климент и Петър Александрийски; л. 74а–77а - 26.ХІ, Освещаване [на църквата] на св. влмчк Георги; л. 77а–82б - 4. ХІІ, св. мчца Варвара; л. 82б–90б - 6.ХІІ, св. преп. архиерей и чудотворец Никола; л. 90б–97б - 9.ХІІ, Зачатие на св. Анна; л. 97б–102а - 17.ХІІ, св пррк Данил; л. 102а–106а - Неделя на св. праотци; л. 106а–111б - Неделя пред Рождество Христово; л. 111б–114а - 19.ХІІ, св. мчк Вонифандий [Вонифатий]; л. 114а–121а - 20.ХІІ, св. свщмчк Игнатий Богоносец; л. 121а–127а - 21.ХІІ, св. мчца Юлияния; л. 127а–133а - 22.ХІІ, св. мчца Анастасия; л. 133а–138а - 23.ХІІ, св. 10 мчци в Крит; л. 138а–144б - 24.ХІІ, Предпразнество и св. мчца Евгения; л. 144б–152а - Часове в Навечерие на Рождество Христово; л. 152а–159б - 25.ХІІ, Рождество; л. 160а–164а - 26.ХІІ, Събор на пресв. Богородица; л. 164а–167а - Неделя след Рождество, праведници Йосиф, Давид и Яков брат Господен; л. 167а–173а - 27.ХІІ, св. първомчк Стефан; л. 173а–174б - 28.ХІІ, св. Никомидийски мчци; л. 174б–179а - 29.ХІІ, св. Младенци; л. 179а–180а - 30.ХІІ, св. мчца Анисия; л. 180а–181а - 31.ХІІ, св. мчца Мелания; л. 181а–188б - 1. І, Обрезание; л. 188б–196а - 2.ІІ, св. Силвестър; л. 196а–204б - 3.І, св. пррк Малахия; л. 204б–209б - 4.І, преп. о. Фостирий; л. 209б–217а - 5.І, преп. Павел Тивидски [Тивейски]; л. 217а–219б - Указание за часовете в постни дни; л. 219б–233б - Указание след края на 9. час; л. 233б–239б - 7.І, Събор на Йоан Предтеча; л. 238б–239б - Стихири на Йоан [Предтеча]; л. 239б–241а - 16.І, Честни вериги на св. Петър; л. 241а–243б - 18.І, св. о. Атанасий; л. 243б–246б - 27.І, Пренасяне мощите на св. Йоан Златоуст; л. 247а–252б - 1.ІІ, Предпразненство на Сретение и св. мчк Трифон; л. 252б–259б - 2.ІІ, Сретение; л. 259б–263б - 11.ІІ, св. свщмчк Власий; л. 263б–267а - 24.ІІ, Намиране главата на Йоан Предтеча; л. 267а–271б - 9.ІІІ, св. 40 мчци; л. 271б–277б - 25.ІІІ, Благовещение; л. 277б–281б - 23.ІV, св. влмчк Георги; л. 281б–283б - 1.V, св. пррк Йеремия; л. 283б– - 8.V, св. апл и ев. Йоан и майка му Саломия...


Това е съдържанието на Скопския миней - служба за Константин Кирил няма...

цитирай
14. anonimen65 - parvo da se izvinia za latinitsata.niamam kirilitsa
31.05.2016 09:01
ne znaia kakav ezik govorim,no opredeleno e smesitsa ot dreven ezik ,koito ni e v programata i govorimia dnes. moje da kazvat,che nosim nai dreven gen i da ne sme balgari,a slaviani ili preboiadisali se balgari. opredeleno se motame dneshnite balgari mejdu vrodenia ni ezik i govoreshtia.v uchilishte ni uchat kak e pravilno da se izkazvame i postroiavame izrecheniata si na govorimia dnes balgarski ezik go kato mahnaha dvoinot e i niamame bukveni znatsi za dva zvuka taka dneshnite balgarite zagubiha harakterni tri zvuka ot balgarskia si ezik.i tuk v komentarite ima balgarka zapochva izrechenieto si az me marzi-da tova e nov balgarski s aktsent ot drevnia balgarski sa minali,no saznanieto ni misli ne na slavianski a na balgarski
цитирай
15. syrmaepon - Всъщност празникът на Кирил и Ме...
31.05.2016 09:44
Всъщност празникът на Кирил и Методий се празнуува от 1852 г.
цитирай
16. syrmaepon - "По време на борбите за цър...
31.05.2016 09:50
"По време на борбите за църковна независимост от началото на XIX век делото на Кирил и Методий е стимул за противопоставяне на гръцката Вселенска патриаршия. За неговото огромно значение пишe Христо Ботев: "В продължението на страшните и нечуените исторически страдания на нашият народ паметта на Кирила и Методия се избърса из минеите на фанариотската черкова и достигна до такова забвение, до каквото беше достигнало и съществуванието на българският народ. Няма повече от 20 години, откакто тая памет се поднови изново чрез борбата, която пламна между българският и гръцкият елемент и която направи 11 май празник за победа над православно-разбойническият разврат, празник за освобождението ни от фанариотските дългополи тирани и празник за нашето историческо възрождение. Така 11 май стана празник народен, празник, който ни напомня нашето преминало и настояще, и празник, който трябва да ни въодушевлява с идеята за пълно духовно и политическо освобождение... 11 май скоро ще да бъде празник на нашата революция и на нашата свобода!""

http://m.standartnews/balgariya-obshtestvo/shumen_i_plovdiv_v_spor_za_parviya_praznik_na_bukvite-333785.html
цитирай
17. syrmaepon - Има разлика между миней и Минеи-...
31.05.2016 10:41
Има разлика между миней и Минеи-четьи (греч., слав. «ежемесячные чтения»)

https://drevo-info/articles/1346.html
цитирай
18. anonymousbulgaricus - О' Свещена простота! Научен раб...
31.05.2016 14:00
marknatan написа:
О' Свещена простота! Научен работник фърля гредите от колибата на славистиката в огъня с цел спасението и в очите на простолюдието!
"служба за Константин Кирил няма"
компроментирания академик пише за Кирил, служба за Кирил
Константин Кирил е академичния отпечатък в птичия шизофреничен мозък на научените работници и техните учени сътрудници

Виж за представителя на научените работници и техните учени сътрудници било Константин Кирил, "служба за Константин Кирил няма"

Да ти имам и науката, като това са им научените работници


Кво ти става - ни за Константин има ни за Кирил... Само за Климент има и е на 25 ноември, както е и днес, ама това е свещеномъченика Климент папа римски, а не Климент Охридски.
цитирай
19. anonymousbulgaricus - Всъщност празникът на Кирил и Ме...
31.05.2016 14:03
syrmaepon написа:
Всъщност празникът на Кирил и Методий се празнуува от 1852 г.


Това е друг празник - този от 1852 - това е чествания днес погрешно на 24 май ден на св. св. Кирил и Методий.

Успенията на св. Константин Кирил и св. Методий са съответно на 14-ти февруари и на 6-ти април. Отбелязват се от предния век. От тогава е и св. Седмочисленици.
цитирай
20. iliyanv - Минетите на акад. йорданов
31.05.2016 22:12
Акад. Йорданов е първият жив дунавски българин срещнал жив волжки такъв през 1914 година. Ето откъс от фундаменталните му за българското хистори спомени, от които се вижда, че волжки булгарин означава волжки мангал:

Сегашните „Българи” при Волга - Йордан Иванов
„ Беше през пролетта 1914 година. Аз и колегата проф. Васил Златарски обикаляхме из руските книгохранилища да дирим старобългарски и руски ръкописи, засягащи българското минало и книжнина. От Петербург заминахме с железницата за Рибинск, дето се качихме на параход и се спуснахме по Волга....
След 36 часа плаване стигнахме в Нижни Новгород. Параходът трябваше да чака там половин ден и ние слязохме да разгледаме града. Далеч пред погледа са се прострели водите на великата руска река, широка и необятна като душата на северния славянски народ. Множество параходи и шлепове сноват по Волга. По нейния бряг, край града, купища стока се товари и разтоварва. Ето там, по дългото пристанище, босяците на Максим Горки, подпомагани от дружно изпълявани припеви, ритмично дигат и слагат тежки товари. По едно време вниманието ни се спря на две пъргави деца с мургави лица и черни като въглен очи. Те не приличаха нито на плавите руси, нито на матовите татари.
– Батюшка! Копеечку ... обърна се умолително едното от тях. – Гледай, Златарски – рекох на другаря – гледай тези просячета каква ли са раса ? Не изглеждат на татарчета. На въпроса какви са по народност , децата ни отговориха свенливо „Мы болгары.”
– Чуваш ли , Златарски? Българи!... Пак ги питаме, пак същия отговор. Без да се бавя, аз посегнах и улових детето, дадох му пари, но то се изплаши и се дърпаше, докато най-сетне се изплъзна от ръцете ми. Едва изтръгнах две-три думи от него - че родителите му живеят там долу, край Волга, дето имало и други българи около двадесет къщи.
Веднага след това ние се насочваме край реката, за да питаме за нашите волжки сънародици, за съплеменниците на Кубрат и Аспарух. На един площад стои полицай – городовой. Спирам се при нето и почвам да го питам какви инородци живеят в Нижни Новгород. Той изрежда татари, тези, онези, но за българи нищо не споменава. Тогава му задавам направо въпроса , дали има българи и какъв език говорят. – Да, има малко, те говорят български - отговори той. Повече подробности н е научихме....
И наистина в Казан узнахме за наша най-голяма изненада, че с името „българи” там се наричали циганите. Едва сега разбрахме нашата заблуда с мургавите просячета в Нижни Новгород”.
цитирай
21. marknatan - ne znaia kakav ezik govorim, no o...
01.06.2016 05:18
колега с латиницата

Безкрайно уважавам истинкисте любители на историята, но не и
колеги овцесервфимстващ тип
с алхимична логика, т.е. описвателно разказвателен тип лишен от когнитивни възможности, от секво ниво в хранителната верига
Предмета или обсъжданата тематика е, пояснявам за теб и другите скотове довлекли се в блога е
Че Българската Академия на Науките съзнателно заблуждава и лъже, като съзнателно издава и гарантира научното издаване, т.е. превръща във фактология съзнателно една лъжа и благодарение на тая лъжа бгпроститурите са издали , издават и ще продъ;жат да изфаваттонове не единици книги и са извлеквли газилион преводни рубли в награди н Името на Измислицата си, която поддържат и шще продължат, защото има психично болни ахимици и останалата психопатска маймунясала сгна от типове като теб, описвателно разказвателен тип маймуняци лишен от когнитивни възможности, накълвани с кливетата издадени и гарантирани от БАН, Маймуна проста, и проблем е както се жидя, че съвсем перфидно представителите ан научените работници и техните ученици сътрудници започват да пеят за Константин Кирил и то точно тук където се вижда Измамата и Лъжата обезпечвана не от кой да е а от Българската Академия на Науките.
Академика ти пише, че е ебал майката ти, Рустам разбира , че можело да го е прочел при братувката!?
Пиве ли чено на бело че Службата на Кирл се прави по скопкия миней, записал ли БАН и гарнтирал ли истинноста на издаденото от Академика си ?

"По тоя имено български преписъ от 13 век печатаме и ние службата."

Майка Ви деба проста, гарнтирали им на маймуните вечен живот !
Идва известния с перфидността си представител на научените работници в блога и започва да припява за Константин Кирил !?
И накълваните с клишета това и чакат По глишефски ще се фръцката маймунясали с птичи моизъци и ще си емкат като алхимичния глупак клишетата на поинтентните психопати с акдемични титли
За любоф към хисторито шестица, за автентичност шестица, за всичко останало двойка
цитирай
22. marknatan - Ето с това следваше да започнеш. Уви ...
01.06.2016 05:32
20. anonymousbulgaricus - "Кво ти става - ни за Константин има ни за Кирил... Само за Климент има и е на 25 ноември, както е и днес, ама това е свещеномъченика Климент папа римски, а не Климент Охридски."


Ето с това следваше да започнеш. и следваще да се замислиш Климент не е ли папа Климент Римски, а не Охридкси, защото овцата открила евангелието писано лично от КиМ на изобретението " славянски" доказала, че т. нар. Климент Охридкси не бил стъпвал в Охрид, а бил епископ в Белград ( албанския б.а), когото овцата, като бгпатриот и родолюбец и истински хисторичар, нарича града с гръцкото произношение Велеград и никогдаж не бил стъпвал Климент Белградкси в Лихнида /Охрид/ !
В стомашно чревния тракт на Алхимичната оскотяла овца и останалата кирилмилчева оглишевяла сган настъпва раздвижване, като чета за Климент Охридкси, защото той бил създал " кирилицата" доказано по метода КиМ

Но не би, " Константин Кирилосваш" в единствената БългарскаИсторическа Школа на Везд Ист Анарх доказала и обяснила най-паче генезиса на т нар Българи

защото си известен с перфидността си представител на научените работници в блога и не ти прави чест или напротив точно защитаваш честа на престъпанта сган съзнателно поддържаща една лъжа и започна да припявш,

като психопата глишев кво го били научили академиците в Унивеситета за Константин Кирили

немедлено трябваше да бъде дизенфектирано

не заради тебе не и за болните от кокоша слепота и пълни с клишетата бълхи от БАН ята чиито птичи мозъци това и чакат да си клюцат за Константин Кирл на те , а защото въпроса е Принципен!

И накълваните с клишета птичи мозъкци това и чакат и заповат да клюцат тематиката

Пише ли черно на бело че Службата на Кирил се прави по Скопкия миней, записал ли БАН и гарнтирал ли истинноста на издаденото от Академика си ?

" По тоя имено български преписъ от 13 век печатаме и ние службата."

Предмета е че Българската Академия на Науките съзнателно заблуждава и лъже, като съзнателно издава и гарантира научното издаване, т.е. превръща във фактология, подковава съзнателно една лъжа и благодарение на тая лъжа бгпроститурите са издали , издават и ще продъ;жат да изфаваттонове не единици книги и са извлеквли газилион преводни рубли в награди н Името на Измислицата си, която поддържат и шще продължат, защото има психично болни ахимици и останалата психопатска маймунясала сгна от типове като теб, описвателно разказвателен тип маймуняци лишен от когнитивни възможности, накълвани с кливетата издадени и гарантирани от БАН
цитирай
23. anonymousbulgaricus - Е, нали това казвам бре - че не е на ...
01.06.2016 10:35
Е, нали това казвам бре - че не е на Климент Охридски - той не е свещеномъченик, на Климент Папа Римски, какво неясно има. Няма Кирил, няма Константин, още по-малко Константин-Кирил и изобщо па Методий. Казвам и на syrmaepon, че тези празници - успенията и седмочислениците са от 18 век, създадени в Охридската архиепископия (преди да я закрият руснаците), с цел да се усили православната вяра на населението в диоцеза на архиепископията и да се интерира, поради етническата и езикова различност - това в албания, македония, косово (днешни) и т.н.

Климент и Наум са "Охридски" заради манастирите. Дали и колко са пребивавали там е някаква подтема. За съществуващи исторически Климент и Методий в онова време се свидетелства, че единия е епископ Велешки, другия Моравски. Т.е. и двамата са служели в Белград - ама единия в днешна Албания, другия в днешна Сърбия. Диоцезите им са били големи.
цитирай
24. marknatan - да заровим томахавките и изпушим ...
01.06.2016 11:10
да заровим томахавките и изпушим лулата на мира ... и преди да сме изпушили да кажа
И тук службата към св.св.Петка и Параскева не е към св. Петка Търновска, а към св Петка Римска Сега гледах кво пише , да не стане и тука академично
Или бгпроституцията има преходен синкретичен култ към св Петка и Петка,
и не мож ги различи в повечето случаи, но когато е за култа към Константин Кирил, гревка няма , секи Константин е кирил и брат му за капак
цитирай
25. anonymousbulgaricus - Може да е Римска, може да е Иконий...
01.06.2016 12:00
Може да е Римска, може да е Иконийска, може да е Епиватска и трите са много популярни. Отбелязаната дата в минея за честването е 14 октомври, което адресира към Епиватска - Българска. Датирането на документа към 13 век също изглежда коректно, защото култа и се разпространява след като мощите са внесени "контрабандно" в България и през 1238 са базирани в Търново. Т.е., ако е Епиватска, то Минея трябва да е писан след тази година, което скъсява периода му на датиране.

Не е невъзможно да е някоя от другите две обаче, защото св. Петка Епиватска не е мъченица. Въобще, целия Миней съдържателно сякаш изглежда да съставян преди схизмата и след това да е преписван или след унията от 1204... Нямам си на идея кое е вярното. Ако е първото, съвсем възможно е преписвача по-късен да е сменил датата и да е наместил друга светица, по-популярна в този период.
цитирай
26. marknatan - Датата е 14 Октомври, когато се ...
01.06.2016 22:42

Датата е 14 Октомври, когато се чествува св Петка Българска, но това си текст за св Петка Римска, защото пише, че е измъчвана с желязо и огън

Или на същата дата некви академично си честват и св Петка Римска и тук е наличен синкретичния култа към Сестрите на славяните св Петка и Св Петка

Е що българите от м род. да не са са останали по назад и да не са си измислили култ към Братя Как възниква една агиография, много научно възнква за доказ на пилевки мозъци

Там е работата че бгпроститутите са се сетили да си измислят Култ към братятя на славяните след падането под Турско и никви следи към агиографията им не е налична от Средновековието, за ралика от култа към св петка в койот са смесени различни светици, т.е. пак от бабевки деветини, като правилото от поне последните 50 г е, че църковна и богословска литераурра не се изпозлват за исторически доказателства с изключение на оскотелите бг академици, които друго немат и си ги фабрикуват

Видя се че Българската Академия на Науките съзнателно заблуждава и фабрикува докази, по принципа на Ватикана и Уфолозите

Като немаме докзателства ще си ги създадаме
цитирай
27. marknatan - Да БГ проститутите датират и този и ...
01.06.2016 23:18
Да БГ проститутите датират и този и Драгановия минеи 13 век, на основата, че ниата Иван Асен бил домъкнал мощите в 13 век
И Униата Асен започнал с праославните житиета!

Датировки бгпроститутите нямат Братувките пък датират Драгановия миней 14 век, защото едва след писанието на св св Патриарх и Евтимий се налага и разпорстранява този култ , т.е всичко до което се е докопала бгпроституцията е най-рано от 15 век а най-вероштно след преместването на мощите от турците от Жасили Лупу
Бг проститутите датират Драгановия минех от 13 век с академични аргумент , че там пише че е от Каликратия
Само, че Й Иванов посочва датиран докумет от 15 век, т. е. с дата, в който е записано, че е от Каликратия
Т.е. най-ранното датиране за Драгановия миней е 15 век
цитирай
28. anonymousbulgaricus - Точно това имах предвид като казах, ...
02.06.2016 10:14
Точно това имах предвид като казах, че е смесено, защото св. Петка Епиватска не е свещеномъченица и не са и се случвали тези неща. За датировките - не съм се задълбавал, но принципно има три проблема в собствената ни литература, извън големия - че е ограбена и запазена фрагментарно тук таме и случайно, щот не е докопана я от гърци я от руснаци и други вандали.

1. по-голямата част не е в пределите на днешна България и като цяло книжовните центрове, особено късните са преместени - а какво се случва и какво правят впоследствие и в момента чужди национални държави и доктрини с нея - не ми се мисли.
2. българската историческа наука от 50-те насам следва определен тип доктринален прочит и не чете, напасва, тълкува или направо замита извори и факти за българското средновековие
3. самата българска история в историческо време поради победилото православие се наблюдава опит за късен "православен" преразказ и напасване на някои факти и събития спрямо него. Така се пораждат дивотиите около покръстването, въвеждането на българския език като книжовен и богослужебен, делата на Калоян, Борил и т.н.

цитирай
29. marknatan - Ще се въздържа да правя обобщения, ...
02.06.2016 13:36
Ще се въздържа да правя обобщения, защото ти така хубаво константинкирилосваш постиженията на наученитер работници и техните учени сътрудници, че чак ми се иска да излезана от виртуала да ида я потърся тая историческа наука в бг-то дето я генерализираш, като НАУКА Къде се е крила досега?
Сигурно е в блога на алхимизираната овца

Аз преди десет години заплиш една свещ и ръгнах да диря некъф матрялен факт от КиМ ма досега такъв не е отрит , ни църква нипраклис за КиМ са отрили освен некви храмове в Северна Корея наУчителя имало

Ти за историческа наука пишеш съставена от богослужебна литература- минеи, тропари, служби, житиета, синаксари и др под !?

Ма то си има термин за това, но не е Наука
цитирай
30. leonleonovpom2 - Наука е написаното от боклуци като ...
02.06.2016 16:28
Наука е написаното от боклуци като тебе!
Иди да се срещнеш с тях!
И да си се радвате взаимно , нещастнико!
цитирай
31. marknatan - Наука е написаното от бокклуци като ...
02.06.2016 22:28
leonleonovpom2 написа:
Наука е написаното от бокклуци като тебе!
Иди да се срещнеш с тях!
И да си се радвате взаимно , нещастнико!



Правда, oФцо проста, наука е единствено написаното от Единствената българска историческа школ н Ист Анарх единствено научно е обяснил извела и докала произхода на т нар българи и единствено научно е развенчала и докзала късната агографкс аизмилсица КиМ която ожцата прзнувала за изобретател но мислела че Климент Некъф бил инвентора
Мисленето отличава овцата от человека
Я оФцо проста тропни ено хорце за академиците, мож да го включат в научения им арсенал от часослови, минеи, четения, жития, кратки жития, служби, пространни жития, вечрни служби, месецослови, псалтири и др под научена литература и да докажат научно, с капката наклонила везните в полза на на научените работници и техните учени сътрудници, хорцето на овцата за доказ, че било тропкано на жарава за празника на Апостолите на славяните и братчедка и шехерезада съафтурката на славянските цифри
Мисленето отличава овцата от человека

цитирай
32. marknatan - Карантината мина Маймуняка се дезифектирa немедленоКарантината мина Маймуняка се дезифектирa немедлено
06.06.2016 01:53
get написа:
syrmaepon написа:
Има разлика между миней и Минеи-четьи (греч., слав. «ежемесячные чтения»)

https://drevo-info/articles/1346


... кореновата СЛОВООБРАЗУВАЩА е от старо-българската "мън(ъ/е)ти" срещащи се и близка от която е образувано старо"гръцкото" име ПроМетей" ... от тези две е съвременната и производна дума МНЕНИЕ и МНИТелен ... !

- накратко четеи-минеи ... дословно отговаря Чети-Помни в съвременен прочит.

- Дано съм бил полезен?

цитирай
33. rizar - Сега ме подсещате да кажа нещо интересно с контаминацията от житията на светите Петки
21.09.2016 02:01
Същата контаминация се наблюдава и при св. Филотея Темнишка ( Търновска). Докато в България е известна като преподобна, то в Румъния е станала вече "преподобномъченица" - По-задълбочени проучвания биха опровергали това мнение. Д. Кенанов пише, че „за Филотея се споменава в стишни гръцки пролози”, без да съобщава подробности (За идейно-естетическите…, с. 227). Подчертаваме древен, тъй като съвременен съществува: гръцки превод на румънско житие в кодекс в скита Кавсокаливия (Света Гора) под заглавие: „Живот и дейност на девицата-мъченица Филотея Нова, подвизавала се в Търново и пренесена в Румъния, в дворцовата църква в Арджеш”. Кодексът е съставен ок. 18-19 век. Така Филотея се „връща” в Гърция. Повече в: Гонис, Д. „Гръцкото „Житие на св. Филотея” (румънска версия) и проблемите около „Житието на преподобната Филотея” (българска версия)” – В: Търновска книжовна школа (нататък ТКШ), т. 8, ВТ 2007.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marknatan
Категория: История
Прочетен: 3867659
Постинги: 1122
Коментари: 4084
Гласове: 1727
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930