Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2016 07:19 - Случайно ли е, че Асен избира Йоан, а не Димитър, закрилника на династията им, светинята въвел българите в деня си и в царството им?
Автор: marknatan Категория: История   
Прочетен: 3727 Коментари: 8 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
На деня на св Димитър избухва въстанието в Търново, но светиня му е пренебрегнат от братята на славяните и те не избират името му, нито това на Кирил и Методи, а единият взима Петър, другият Йоан. Случайно ли е, че Асен избира Йоан, а не Димитър, закрилника на династията им, светинята въвел българите в деня си и в царството им? Бгпроституцията понеже няма от къде да препише за пръв път на български, не само не се интересува и изследва въпроса, защо Асен приема името Йоан, но и на каките-любителки преписвачки на сръбска скара не им стига пипето да запитат, защото научените работници и техните учени работници измислят фактите, а тук факта е известен- Асен станал Йоан. Каките преписвачки на сръбкса скара са установили, че редица български царе и техните сънародници влашките владетели прикрепят към името си и името Йоан и тутакси питат, кво е тва Йоан до титилите на бг царете и влашкит управители. Научените работници и техните учени работници немедлено установява и дават научения отговор, че Йоан се превръща в титла използвана от българските царе и техните сънародници влашките владетели, поради факта, че това е името на славен български цар ( Асен), което се превръща в титла подобно на тази на Цезар и символ на една велика династия. Но ако приложим същата методика и логика към царя Асен Първовенчани, то и този цар Асен тоже може да е избрал титлата на прославен български цар, по имено този изложен аргумент, че е на прославен български цар, че използва името му за приемственост и величие, но бгпроституцията понеже няма от къде да препише за пръв път на български, не само не се пита, но и не поставя въпроса, защо Асен приема името Йоан, но не се интересува и изследва. Натрапчивото появяване на цар петровото име и свързването на житието на рилски светец с него при липсата на каквито и да е литературни сведения за подобна историческа личност, пълна липса на биография дори в смешните късно възникнали противоречащи компилативни агиографии, неоставила дори една беседа против ширналото се по петрово време богомилство, за който по думите на арх доц Стефанов " липсват каквито и да е литературни сведения за светеца " ни задължава да погледнем критично на предоставените късно изплували текстове за житието му в които е запазен спомена за цар Петър, за който обаче БПЦ нямала спомен да е светец, както пише Й. Иванов, "В познатите досега списъци на български светци цар Петровото име не личи.", и който, обаче е запомнен от Църквата само, като причината за светостта на Рилския светец . Те не знаели, че имали цар светец, но помнели, че царя им направил друг светец ! Що се отнася до сведения наличието на светец Йоан* в Сердика, по житието от края на XII в. създадено от византийския управител на Сердика Георги Скилица, по никъв начин византиецът не свързва директно с името на цар Петър, но упоменава, че св Йоан умира, като игумен на манастир, и оставил последователи. За подобно наследство и последователи се говори в сведението на печатаря Яков Крайчек, който е записал, че имало светец инок бивш цар Български, чиито книги били разпространени в началото на 17 век във Венеция, и който свършил своя живот в Рим: " Съж изьводь wбретохь азь Иаковь вь книгаь Петра Цра Бльгарскаго иже бiеше томоy настолни градь велики Преславь и оy мрет вь велики Римь " Това се подкрепя от на Анонимната БГ хроника, че царят Петър побягнал от насилниците в Рим. При възстановяването на българската държавност на българите не случайно първия цар носи името Петър, светското име на царя, чиято държавност, не тази на Самуил или Симеон или нещо ново или друго се оставя непокътнато от Васил Втори, който пише, че запазва всичко от Петър, това са повече от 40 епископии с градове, села , хиляди и десетки хиляди църкви и миряни са това и всичко е свързано с Петър. " " Защото, ако и да станахме господар на тая страна ( България) запазихме непокътнати нейните права, като ги потвърдихме с наши хрисовули и грамоти. Също и сегашният архиепископ на България постановяваме да има толкова епархия, колкото е била при цар Петра, и да владее и управлява всичките епископства на България." Или независимо дали гръцки или българки свещеници са служели през тези т нар 200 г " византийско" робство и са обслужвали едикта на Василий , след " осовбождението", наследството на Петър, който се явява един вид Учител и Апостол на Църквата, Закрилник на българите и България, е непокътнато и то преминава в ноосъздадената българската държава, потвърдено с възкачването на престола и от Белгун под царското име Петър. Константин Бодин по-рано също е възцарен за български зар под името Петър. Василий оставя непокътната не държавата на Симеон или Самуил, не създава нещо ново , а запазва държавата на Петър, духовното наследство на Петър е налице. А кво прави Асен ? При възстановяването на България Асен избира не славното име на Петър, а избира некъф световно неизвестен светиня, който бил излекувал излекувал трипера на Мануил Комнин. За да подчертае приемствеността си с византийскат педофилия сигурно, пренебрегва името на покровителя на рода си св Димитър или на Апостолите на славяните Кирил и Методи. БГпроституцията не е от вчера. Св св Патри. арх и Евтимий пише : " “Когато Бог благоволи да обнови българската държава... и въздига рога на българското царство, при преблагочестивия цар Асеня, който в светото кръщение бе наименуван Иван. Този, прочее, като прие хоругвите на царството, здраво укрепи всички паднали български крепости, овехтелите обнови... Когато стигна до Средец, покори и него. Като чу за преславните и безчислени чудеса на преподобния, той веднага се отправи към неговата честна църква, целуна с почит преподобните мощи на светеца... и взе благо решение да пренесе за по-голяма чест и утвърждаване на своето царство, мощите на преподобния отец в своя преславен град Търново... Благочестивият цар Иван Асен приготвил с почест всичко за изпращането на светеца, всичко предаде на патриарха, оставяйки му и 300 мъжествени воини за съпровождане на светеца. А сам той се устреми, та дойде спешно в своя царски град и започна да изгражда църква на името на светеца в славния град Трапезица... Щом я осветиха, с почест положиха в нея мощите на преподобния в 1195 г., където те лежат и до ден-днешен. " При възстановяването на България Асен не само отмъква некъв Йоан от Сердика, без страх, че ще се парализира за кощунството, като маджарския имп Бела отмъкнал мощите, но немедлено ги завърнал в Сердика, след като започнал да не го дига ( Великия Алхимик не бил измислил виаграта б.а), ми си турга името му за собствено и го инсталира го в Търново за покровител на българите, вместо светиня му Димитър, защото светиня му Йоан бил излекувал трипера ( или подаграта или там квото по политически съображения е излекувано б.а) на Мануил Комнин. И тва ако не е Чудо извършеното от Асен, да затриеш царя създал България и наседството му, историческа личност и дала повод на Васил да даде на Българския архиепископ толкова колкото и при цар Петър, взимайки името на лечителя на трипера на византийнкия император Махуил Комник и да замъкнеш в Търново за доказ за хигиената в душите на освободените от византийско робство християни, които не страдали повече от венерияески болести, щото имали Йоан Освен неква кришнарска радост, че имали пустинник, който се хранел с пчели ( явна алюзия с Йоан Предтеча нагъвал скакалци-б.а) нищо от делата и живот на светеца не заслужва вниманието на съселяните на съгражданина на българите с изключение на това, че християните забравили че имали цар светец, ма си спомнили в 15 век, че той им бил инсталирал светеца закрилник в Сердика и те си спомнили и името на благодетеля им, цар Петър, който им дал закрилника! Известен с това че е известен ! Бил привлякъл Йоан погледа на цар Петър един вид прототипа на Парисс Хилтон известна с това, че е известна. С нищо друго н е известна светиня му, освен с това, че редом със свято му име се запаментало от простолшдието и името на царя- Петър. В служба от 1451 г. Й. Иванов откри следи от времето , когато българите са смятани за новопокръстен народ : " О ти избрано стадо Христово и верни съборе новопокръстени люде, елате да се притечем всички в деня на честната памет на преблажения отца Ивана, който просия в Рилската планина и сега дойде при нас. Ето, пред нас лежи неговото всечестно тяло; то крепи у нас чистата вяра и събаря еретическите мъдрувания на ония, които не вярват във възкресението; то и след смъртта дава знак на слепите, чрез него хромите прохождат, схванатите се разпущат, изнемощелите заякват, бесовете изчезвати нашите благоверни царе укрепват срещу противниците" Текста демонстрира, че службата е съчинено през десети век и и за никъв рилски пустиник не може да стува дума, а че почитаният преблажен отец не може да бъде друг, а самият цар Петър, който е оставил на новопокръстения си народ, Църквите запазили България, както е записал в постановлението си Васил II . В Сердика под монашеското му име Йоан се е почитал светеца цар Петър, покровител и създател на България и заради това Асен пренебрегва името на св Димитър, въпреки, че на неговия ден избухва въстанието в Търново срещу турските поробители в Константинопол. От една страна за да се обособи и разграничи от брат си станал Петър, но от друга и на Асен му е необходимо да бъде духовно осиновен от Петър за да се утвърди и той приема духовното му име Йоан за да се подчертае и изтъкне, като приемник и продължител и за легитимизиране на духовното му наследството България.



Гласувай:
3



1. survakar007 - На доста блогиращи "историци" тук
26.10.2016 19:19
научните им методи са да следват рецептите от сръбска мешана скара или да прилагат алхимични методи за доказване на налудничавите си твърдения.

Сурвакар
цитирай
2. marknatan - научните им методи са да следват ...
27.10.2016 07:57
survakar007 написа:
научните им методи са да следват рецептите от сръбска мешана скара или да прилагат алхимични методи за доказване на налудничавите си твърдения.

Сурвакар


колега
само сурвакане чисти алхимичните сбяснително разказвателните лекета
там дето сурвачката не достига защото летят на високо свраките почитателки на сръбска скара се турга камък в прашката

глеам сега представителя на научените работници се прави на будилник и кукурифа като петле в блога на алхимичните разсказвателно обяснителни тъпчовци
изтъпанчил се анонимния маймунякус да се прави на будилник и стъпил на платформата на пишкова и фурга бисери на свинете чете конско на маймуните

преди това набожното търгашче си подаваше другата буза по ристиенски да му я белосва гетския лизач ха ха ха

алхимичните лекета с християнскaте си докази и любофта към съближния обосновават научените си тези по техному и само сурвакане му е майката
цитирай
3. anonymousbulgaricus - Писах пост по тази тема за царските ...
28.10.2016 10:34
Писах пост по тази тема за царските имена и тяхната повтаряемост някога тук. "Йоан" е проблем, който не е решен в българската историография, която за съжаление следва една неисториографска, а православна традиция безкритично.

Не съм сигурен, обаче, че сведението на патриарха Евтимий за кръщането на Асен (какъв е бил, преди да се кръсти) и приемането от него на името Йоан е достоверно. Твърде исихастко е. Още повече, че брат му се казва Йоан, а и първия му братовчед също (в историята остават като калоЙоан и Йоанко - Иванко). Освен това, освен, че първия български василевс е Петър, то и последния български цар от ПБЦ е Йоан и в това няма никакво съмнение. Дали този Йоан носи библейското име, като цялата сган произлязла от комит Никола или на Йоан, средецкия светец, където е владетел Аарон и е столица на ПБЦ преди Самуил да предаде и убие брат си и където е роден въпросния Йоан цар български, също е въпрос. Интересен въпрос, който може да добавиш към разсъжденията за равенство Йоан-Петър. То е доказателство.

Та, ако Асен първия е приел наистина името Йоан, е въпрос, защо третия брат си носи името Йоан също е въпрос. Ако не е - е по-лесно. Неизвестният по оригиналното си име превратаджия, син на стария Асен, за да докаже правото си на царския титул, освен с правото на силата и преврата си взема имената на чичо си (първия признат владетел на ВБЦ) Йоан и на баща си, възстановителят и става Йоан Асен II. И понеже самият той е достатъчно признат и в крайна сметка и православен накрая по вероизповедание владетел и всички след него искат да му се изкарат роднини - се правят или на Йоановци или на Асеновци и двете стават "царски имена".

Но, това не отговаря защо Калоян е Йоан, дори и Асен да не е. И няма съмнение, че източник на това име не може да бъде ромейски светец или владетел, защото, няма връзка с нищо. Тъй че посоката е или Йоан Рилски или Йоан Владислав, което може да е едно и също, ако Йоан Владислав също идва от средецкия светец.
цитирай
4. marknatan - за името Йоан Видях че написа добро ...
28.10.2016 11:56
за името Йоан Видях че написа добро излседване но не иках да путсказвам защото на мен както знаеш историята ми разкри тайните
з аналагането на името йоан разбира се че си има нау чено обяснение
но да не ги смесваме нещата и за да има кво да преписсват каките почитателки на сръбскаскара и за напред
няма връзка нито с йоан владислав нито с едн още по голяма и трагична българска фигура осрана от бг проституциятя

за него отдвна се каня да поствам За единствения български цар с иконописен цикъл Иван Владимир осран от научените работници и превърнат за прав српин от каките почитателки на сръбска скара това е бг невежството А точно Паисий доста е посочил за него и по неговото прозиведение го има нарисуван в сите бугаро татарски цръкви от Белювата до самоков до тази на свети наум дето се китрпис Борис михаил в охрид единствения бугарски цар почитан много яко не случайно и до ден днешен от албанците косоварите правите српи и србите бгпроституцта имаме единстевни бг цар с иконописен иконописен цикъл но го е осрала като сикчу в хисторито и бг проституцията та нема православното исихиаство да затрие сж цар петър и калоян

Това което се приписва на св св патриарх и евтимий и което кометираме за това как асен приел името йоан , "неговото" описание за наличен треторазреден светц в сердика чието име асен взел пренебрегвайки това на св димитър е късен исихастки опит да се заличи името на цар петръ почитан под духовното си име йоан , но аз подчертах и дадох аргументирано че това не е писано от св св патриарх и евтимий ( виж аргументите за търново, който исихаста винаги го нарича царевград и т нат, ) Друг аргумент е че птраиарха е великолепен теософ и в творбата си казва че нямало да следва произведеното от георги скилица а напълно обаче го преписва което ако беве писано от истинския илирически патриарх нямаве как да се случи щото и крсноречието и ерудицията му са добре известни за да се низложи в плагиатсво което неминуемо би слдвало сред не-помалко на етените му съратници т.е. тва дето серазнася е писано късмо на свещи в 15 16 век

остава както подертах единственото житие това на георги скилица в който се говори за светец йоан игумен на манастир починал и оставил наследсвто

прблема е как наследството на петръ се помнело от българите в робство а свобоните българи и хал хабер си нямали за него което е в контраст с историческите факти и Бодин се възкачава за бг цар като петр и белгун те бг си излиза цела целеничка с наследеното от петровата държава
та петър умира приемрно в 968 г до 1456 г никъф рилски светец няма
как в теа 500 г ще се зтрие спомена за петър до там чеедва наскоро се откриха бегови служби което доказва че в този период на свобоба асеново шивманова българия той е налице
цитирай
5. marknatan - нека да не пропусна да добавя Рил...
28.10.2016 12:09
нека да не пропусна да добавя Рилксия светц бгпроституцията го тачи като пустиник Пустиниците са по католическа мода мода и нахлуват от западно бугарските земи сега наричани србия доста по-късно 14- 15 век и там на запданата бугарса яаст теа пустиници са повече от зайците

не е случайно и че единствения бугарки пустиник се намира в сръбския рилски манастир Че рилския манастир е сръбски бгпроституцята мълчи ма достатъчно е да жидят туритите надписа на хрелюовата кула
та там се почита и се превръща рилкия светц койтое цар петър в пустиник по сръбската мода от 14-16 век
Скилица пие за йоан далече преди да има пустиняшка мода Къде са за доакз пустиняците от 968 г до 15 век из българско ми нема ги т.е нема рисли путиник
късна сглобка за да прикрие побегналия на запда цр петър Посочих и той и рилкия като католически светци опоавали грехове В службата от 1451 г се говори за новопокръстен народ Това е служба на петър не на нещо възникнало в 15 век пустиниците и рояците свеци от под турско
цитирай
6. anonymousbulgaricus - Да, православната традиция ист...
28.10.2016 12:44
Да, православната традиция историческа се опитва от силата на силата и победилата си победа да размаже и покръстването и Петър и най-вече Асеневци, понеже обаче са незаобиколими, като политически и исторически фактори и не може да ги изтрие просто или да напише, че са тъпи, прости, пияници и т.н (както правят ромейските им събратя с владетели, отклонили се от православието в православната му норма), позамазват, поумазват, доискусуряват и напасват.

Най-малкото оная басня, че св. Димитър убил Калоян, пък племеника му взема името, а светеца-убиец си остава фамилен такъв на всички асеневци до последния пряк, егаси му се.

Да, и ситуацията с двамата Йоановци от ПБЦ, единия роден в София, другия сръбски династ, подозрително носещ името на уж "пленения" от сърбите престолонаследник Владимир и огромния култ към него също. А комит Никола и Аарон не е можело да не знаят какъв е този светец средецки и защо, патриархът български след като пада Преслав отива да резидира в Средец, а не в който и да е било друг град, комитатски център. И защо Василий, който е внук на Петър първо напада Средец и т.н.

А, да вероятно житието е пренаписвано и измисляно или направо подменено. С това съм съгласен, голяма сеч е падало върху онази литература. Между другото, един от образите, вплетени по естествен начин в "Константин Философ" е точно Костантин Философ известен в Сърбия със своята книжовна дейност, ама... доста по-късно от приписвания салонски оригинал. Ние му викаме Константин Костенечки.
цитирай
7. marknatan - . Между другото, един от образите, ...
29.10.2016 00:26
anonymousbulgaricus написа:
. Между другото, един от образите, вплетени по естествен начин в "Константин Философ" е точно Костантин Философ известен в Сърбия със своята книжовна дейност, ама... доста по-късно от приписвания салонски оригинал. Ние му викаме Константин Костенечки.


съвсем точно за Константин Той имено е наричан директно Константин Философ учител словенски БГ прституцята и това е одрискала с приказки за братя Грим, за които като заагиографската легенда за рилския светиня Йоан нямат матрялни доказаи от преди 14 век


квото и да е зее бездна от 500 г в която няма нищо останало от цар Петър, празно прострнство от 500 г


В противоречие на откритите днес данни се продължава с агиографските тъпни тип братя Грим за Рилксия пустиник, за който нма никви биоографични данни и най-ранните неща са след 15 век, защото това което се приписва на св св патдр и Евтимий е пиано некъде на север в киев и по ангоре в 15 16 17 век

държавата на петър е запазената с едикта на Василий Няма как да изчезне духовното му наследство Редица езически култове са присвоявани от христините и предствавяни за хистиенски

култа към този Йоан в Сердика е култ към сж цар Петър Мизиец инегоо православието победилото православие мощно подменя с този към Йоан Пустиник Това както се доказва от намерените ист сведения е станало след 15 век Няма как до 15 век свободните българи да са забавили за него а тези в робство да го помнеликакто се опита да наложи бгпроституцията отново в противореие с намерените наскоро ( в последния век б.а) данни , защото бгпроституцята продължава да си преписва дадената и наготова смевната от меодерни гл т история за историята на ръбъ

та те осраха първокласен архологияен матрял какъвто е т нар медалион на муртагон който обезмусля научно всиките тъпни на научените работници , ма те си подължават да си делкат в измилсената гилдия национални средства отделени за наука По къф критерий бзумнит приказки за бабички т нар агиографии ше родължаат

цитирай
8. anonymousbulgaricus - Има един детайл, който никой не г...
31.10.2016 09:06
Има един детайл, който никой не гледа и не се търси връзка. Т.н. Петър IV и цялата ситуация там с него и около него. И най-вече поради какви причини след него царското име "Петър" изчезва от българската традиция, защо и какво се е случило, та е отхвърлен така. Може би в този образ владетелски се наслагва и отношението към първия Петър, за когото до тогава има пълно уважение и от страна на аристокрация и от страна на духовенство, а и от страна на чужденците също.

Странна е връзката, която никой не вижда между този Петър и т.н. "селски цар" Ивайло, който "запасал меча", който не трябвало да запасва, ама му давал право да стане цар. Въобще, клетия Петър I е безкрайно онещастливен от историография и история, най-вече след неговото владение, а си е бил един чудесен и читав владетел, който, както не малко средновековни владетели имали в случая нещастието да живеят дълго, след смъртта му идва упадък. Въпросителна е, какъв е и онзи Пленимир, негов син и цар в Синодика, който идва преди Борис II и удобно се или пропуска или разчита, като грешка в подреждането и Владимир... Как па така се прави грешка през три поколения и Пленимир е равно на Владимир... Но това е друга тема.

Абе, объркана работа и целия прочит на историята на ПБЦ е пълно фентъзи с елементи на риалити. Въпросният Муртагон също не е ясно в какво отношение е към Крум и неговите трима наследници, които изчезват удобно и се споменават мимоходом. Предателят Самуил се величае с паметници, а победителят на Василий Аарон се пише по романи и сценки за предател и така.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marknatan
Категория: История
Прочетен: 3850467
Постинги: 1122
Коментари: 4084
Гласове: 1727
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031