Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07 07:06 - Как се е казвал връх Шипка преди да го прекръстят на св. Никола ?
Автор: marknatan Категория: История   
Прочетен: 107 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 17.07 09:35


Миналото лето изкачих връх Шипка. Обаче кво се оказа, такъв връх немало! Появиха се по телевизията двама коскоджамин ти професора и казаха, че такъв връх немало!?  Е, верно не беха от Нов български, университета на Соросиадата, а от Великотърновския, но бяха на ясла при соросиадата. А аз си преброих стъпалата, като си му е реда.  Като на връх Шипка беха. А това не било връх Шипка !? Тва да изкачиш връх Шипка и да не преброиш стъпалата е като да не знаеш, че българите са траки.  Или,  че братя Грим са дали приказката на българите. Срамота . Преди това българите не знаели да приказват. Ми никъф българин не си, ако не ги знаеш тези аксиоми. Тва да изкачиш връх Шипка и да не знаеш, че такъв връх нема, ми къф българин си тогава, а ?  Срамота не, ами излагация.

image
Ама аз намерих и  прабългарски надписи на кирилица на едно стъпало, / виж т IV гл 18 от ист Анарх /  на връх Шипка, ама сега няма да ми признаят откритието, защото се оказа , че такъв връх нямало! А за такъв прабългарски предкирилски надпис в Делиормана отма дават професорска титла. Сигурно прабългарите са го донесли от блзкото ромейско кале, което , както ше раберете по- надолу е било на върха. Крали Марко град. Такъф им бил тертипа на прабългарите, да носят строителни матряли от римски градежи. Още проф Рашев доказа за науката прабългаристика, че така е построена голямата базилика в Плиска.  Носели прабългарите антични материали от околните римски градове. А, разбрахте ли новината ? И Пловдив бил построен от прабългари . По същия тертип научено доказан от БАН за строителството  прабългарите ! Под базиликата му намерили антична стела с езически надпис! Като под голямата базилика на Плиска !  Довлечен , значи от прабългарите . Ученото и е учено! Доказаха най-сетне , че и Пловдив е строен от прабългари.

image

                                   прабългарски предкирилски надпис

Ама преди това и ми правиха сечено за прабългарския предкирилски надпис двамата професори, като доказаха,ч е такъв връх Шипка нямало!
Тва се опитваха да доказват професорите. Както знаете обаче , уважаеми зрители, на мен историята ми разкри тайните си.  Ама такова нещо не ми е казвала! И веднага  в страницата на фейсбука на Пламен Павлов, така се казва един от професорите коментирах историческата истина, да я знаят вече и професорите на соросиадата :
" Селището се нарича Шипка и оттам прохода е Шипченски. Епопеята е за Шипченския проход. Отбраняването е на Шипченския проход, станало е от различни коти .
Много неправилно сте подходили, съвсем не исторически, не изследвате историческите събития в тяхната съвкупност и динамика. Това, че едната кота се е наричала св Никола , а друга вр Шипка, е букваристика и няма нищо общо с иторическата истина и нейната динамика довела до налагането на върха Св Никола, тоже за Шипка, като страж и това не е дублиарне или както твърдите изкривяване на историческата истина, защото историческата истина е динамична, там точно се развива историята, славната епопея, а не е застиналост от преди Освободителната война, когато едната кота отбранявала Шипченския проход се е казвал св Никола .
" Ако е за Българско, то времето е в нас а ние сме във времето; то нас обръща и ние него обръщаме" е казал пророчески Великия Левски и за епопеята по отбраната на Шипченския проход и на практика това е момента, историческият момент, който най-добре илюстрира изказаното от големия български гений. Да имало е някога един връх св Никола, но Историята го превърна в Шипка, това казионните историци не могат да го схванат, защото са обучавани в шаблоните за целесъобразност на доктрини на БАН." 

image
 фото : руска верстна карта https://kade.si/#bgt1878=13/2820455.39/5275215.48/0

За илюстрация имало ли е два върха Шипка, посочих и руска верстна карта снета от руско турските топографи по време на руско-турската война 1877-78 г,  на която върхът за който те твърдят , че е Шипка, е обозначен , като  " Самар чукар", а зад него е даден с турското си име Узун баир посоченият от Каниц, Марков крали град. Пред тях е посочена , като планина планината св. Никола. Руската карта изпозлва картата на Каниц от 1870-74 и изданието му за Дунавска България.

image

Съвременна топография на записания Самар чукар, който соросиадат миналото лето твърдеше, че се наричал Шипка
                             image
   

и карта на боевете на която Самар чукар е нарече Шипка минало лето от соросиадата в опита им да подменят историята на народа си или дори прекръстеният от соросиадата на Шипка връх е Марко крали град ! Както и да е и двата са топографиранимот каниц и нито един от тях не е Шипка


"На картата " "Карта части Балканскаго полуострова обнимающей весь театръ войны 1877-1878 г." , това което твърдите, че се е казвало връх Шипка е Самар чукар, т.е няма два върха Шипка, а съвсем правилно народът величае котата при св Никола с Орлово гнездо за Шипка вследствие на ролята му за отбраната на прохода носещ името Шипченски, и от там епопеята се превърна в Шипченската и Историята превърна върха при Орлово гнездо във връх Шипка."

 Каниц е картографа на практика картогарфирал България по модерните стандарти и изправил грешките и недоразуменията на опиталите се преди него.  За това как той е наименовал западния дял на Стара планина дял " Св. Никола" , което демонстрира как е станало и наименоването от него на централния дял планина св Никола е писал той самият в изданията си които ше покажем накратко . Както сам Каниц  посочва, че и най-добрите карти дотогава са представяли дори териториите в близот до р Дунав с големи заблуждения и той цитира картогарфите които са водещи дотогава и на които стъпва и той картите на Киперт, Шеда, Ами Буе, като подчертава ,ч е редом с несъответсвията в тях не са иотбелязвани имена на проходи и върхове.
Каниц  съставя и картографира България и изправя много от битуващите грешки на посочените картогарфи  и с право се гордее, за кръстник на западниия дял на Стара планина наложен от него, като дял  " св Никола" , име несъществуващо , дотогава сред местното населени наричащо го Загора или както пише той, цитат от руското издание :  " гольiя висотьi Балкана св Никола известньiя въ  народе под именем Загора " . Каниц същой изяснява, че името на дела е дадено от името на прохода св Никола . .   Когато се опитал да намери и да извърши преход по Балкана св Никола той не могъл да го открие дори на картата на Киперт, а на тази на Шеда това било забутано село, на погрешно място. " " Когда я задумал пройтис по Балкана св Никола я не нашел его совсем у Киперта ( 1864 ), у полковника же Шеда он значился как фиктивное пограничное селение в Сербия"
По разпространено в цяла Сърбия мнение на прохода св Никола, трябвало да се намира манастир на името на светеца,  а той  намерил там вместо манастир огромен караул с пощенска станция. То се оказало на същото място описано отБланки, Voyage en Bulgarie , 1841 , като място осеяно с могили и гробове на убити . За 35 години означенията на могилите изчезнали, а кръстовете били свалени с изключение на един, известен, като кръста на св Никола.
"Ето тот самьi крест от которого по предание получил имя горньi проход св Никола"
Още в първта си екскурзи той прави картогарфски открития, които нанася  в настощщето си издание , като пише  за тях :
"Они бьiли занесеньi мною на карту и названьiх имемен их главнаго ущеля  " Балкана святаго Никола , окрещеннаго уже Кипертом в 1871 году  ети названием. Област Балкана святаго Николая  бъвшая в 1864 совершено неизвестна .. "
Въпреки, че е наричан от народа Загора, от картографите  въпреки, че  подчертават разликата в названията се налага турското название Балкан и целия западен дял фриволно е ннаречен в 1871 г от Киперт св Никола , дотам, че в последствие хората вярват, че на прохода имало манастир на името на светеца!
Прави чест на Каниц, че се опитва да наложи и за име на полустрова Илирир, п-ов Илирик, аккто той сам го нарича, но за радост на траките е избрано подчертаното от него майчино име Балкан, въпреки назоваването на населенеито на Балкана Стара планина, или Загора.
Подобна е и ситуацията с картографирането на прохода Шипка и Шипченския "Балкан". На приложената карта 1870-74 на Каниц издадена 1880 г северната част на Стара планина е обозначена, като Шипка Балкан. Посочен е и Марко кралски баир  ( град в книгата б.а)  с височина 1207 на картата и 1208 в книгата, а най вискота точка над Марко крал гради е обозначена , като Шипка пасс ( проход)  .  По ирония на съдбата на Крали Марко бил направил преграда с която защитил нападщите траки от Тракия ! 
Със св. Никола е озбозначена планината от южния склон и около Мъглиж и така е записано и в книгата Планината св Никола.
image
image
Картата на Каниц от 1870-74 издадена 1880 г

image
от книгата с посочената св Никола планина

Като се има предвид, че книгата е публикувана след Освобобдението, натъртването и изпозлването на новта топонимия св. Никола намира своето обяснение по посочения от по ранните му изследвания генезис за налагането на новата топонимия и възприемането и от местните туземци. Та случая с топонима Балкан на траките е достатъче! Но ето, че от Соросиадата решиха да подменят и връх Шипка или да изистят грешната политическа визуализация, която носи този връх в сердцето на българите и България на българите.


image
карта приложение от книгата

Потвърждение за това намираме и в картата издадена, като неразделна , част от книгата ,  в която планината св Никола липсва, Шипка балкан и проход Шипка 1318 m
 са си там, със Schipka Boghas , но не и политически коректното св Никола , възникнало след руско турската война, нещо практически невъзможно в условията на турското присъствие, при положение, че през прохода преминават двама султани и пътя се разширява и прави специално за тях и огромната им свита, и както казва Каниц  за всяка веш на султана е имало кон да я носи и съответната прислуга  От спомените които предава канци населнеито помни Крали Марко, но не и св Никола. Описан е и Курвин връх отсреща, но без легендата за него как цар калоян хванал жина си в изневяра с имп. Балдуин, на него направил главата му на чаша, а нея заточуил на върха. каниц споменава и друг един Курвин град в западните части на българското землише , днес все още нелокалозиран. Там пък последният български цар заточил жена си и придворните и. Помнте ли как Ви разказах легендата за последния бг цар и как хванал жена си отмъкната от турците след лов? Питал я, направиха ли ти нещо , тя казала не но сестар и я издала, че е имало чичо доктор. Е, аз я зазидах в една пещера с царското съкровище, но царят бил великодушен и я затворил в Курвин град с придворните и и оставил Крали Марко , Филип Маджарин и Черен Арап да ги пазят.

Сега за тая курвенска рабта назначават професори от соросиадата .








Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: marknatan
Категория: История
Прочетен: 2875259
Постинги: 1075
Коментари: 4030
Гласове: 1700
Календар
«  Август, 2019  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031