2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Прочетен: 4412 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 29.08.2012 12:08
Всеки продукт на материалната човешка дейност се свежда до своите две характеристики, които го определят - пространствена и времева. Обикновено, ако знаеме едната от тях безпроблемно може да установиме и другата.
При случая с т.нар Мадасрки конник(МК) ние сме улеснени, защото знаеме пространствената му характеристика. Така няма да е трудно да определиме и времевата му. Улеснени сме и от това, че подобен уникален по мащабите си обект следва да отговарая на уникален по мащабите си случай във времето, за който да е бил направен с цел увековечаването на този исторически момент.
Тези големи исторически моменти по вертикала на времето се броят на пръстите на едната ръка за пространстевната характеристика , която е установена.
С увода започва дългуучакваната на Ист Анарх за МК.
Кое е това историческо събитие към което може да отнесеме изграждането на МК с цел увековечването му?
Релефа на т.нар. Мадарски конник (МК) е част и се намира в центъра на значителен култов комплекс, в който най-значимо присъствуват следи от древните българи и от по древното население обитатели по тези места. Мястото е известно, като Мадара. Съществуват различни обяснения, както за семантика на названието Мадара, така и за прозихода на оставения там скален монумент .
Без да се повтарям много да щрихирам какво е представлява този паметник . МК е ключа към загадката кои сме ние и ни индентифицира безпогрешно в историята.
Имаме мащабен проект изискващ съответното санкциониране за изграждането му от подобаващ за монументалността му исторически момент.
Тези исторически моменти заради, които може да се издигне този монумент се свеждат до пръстите на едната ни ръка.
Това е проект изискващ ангажирането на максималния наличен потенциал на т.нар. Мизия отразяващ величаво уникално събитие .И като проект и като изпълнение и като логистика.
Първото, което се набива в очи, като застанеме на живо е не преекспонираното, орязано и тясно фокусирано изображение на Канник, а реализацията ни, че се намираме пред един недовършен монументален проект.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/VWPDKCg-X6OAV7o8WOT9j3NTTxUp3TrwjpK1-DHba4I?feat=directlink
Полукръга в скалата
Проектът за светилището край Мадара е изпълнен само в една четвърт от оригиналната идея. Ако се отдалечиме от днес наличното изображение и ще забележим,че скалата която е издялкана с цел да се изгради светилището представлява един огромен полукръг. Днешния МК заема само една четвърт от тази част, вляво от центъра.Разглеждайки други подобни култови изображения с конник или не тяхната цялост не може да не ни направи впечатление изразено чрез тяхното балансирано композиционно разположение в заделената, очертана. При всички налични и достиганли до нас и малки и по големи обекти на конници или не е налице обичайния полукръг, в който балансирано е разположена композицията!
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Xz3sikaeqZZoBM0jNIO3m3NTTxUp3TrwjpK1-DHba4I?feat=directlink
"недовършено"
Така рамкираното с полукръг място е изпълнено с изображението умело балансирано и композиционно подредено.Независимо от образа и техническите и стилови особености композицията е уравновесена.
И ако се вгледаме в МК виждаме, че в очертания полукръг за композицията имаме само изображение в лявата му част. Останалата повърхност е недовършена.
Различните обяснения за скалния релеф главно се свеждат до : тракийски конник, ловуващ конник-ловна сцена, тържествуващ прабългарски владетел - Крум или Тервел, протобългарски бог Тангра.
От оцелелия релеф е останал конника, за съжаление силно увреден, днес се вижда, малко, но достатъчно. Ездачът държи с дясната си ръка юздате на коня, а във високо вдигната лява ръка се намира неустановен предмет, който при установената "неустановеност" на предмети държани в протегнатата ръка на подобни изображение се свежда само до няколко добре познати форми.
През средата на изображението преминаващо вертикално зад конника е наличен копиевиден ствол, продължаващ и зад изображението на ориентировъчно зверската фигура под коня и стърчащ над ездача. Звярът си е жив и точно толкова жизнен, с високо вдигната опашка и не в предсмъртни гърчове, ако това бе пронизалото го копие, по този начин отвърлящо се обясненията за ловна сцена на релефа.
"Копието" не се държи от трета невидима ръка, при което то неминуемо щеще да е под ъгъл, а не както е отвесно. То си стои здраво забито в земята. От изображението се вижда,че завършва в горната си част, с разширение добило обезформената форма на вълна на хурка на трофеен стандарт или някакава инсигния.
На повечето компютърни възстановки това "копие" изчезва, защото не се вписва в нечия теория.
Някои елементи, извън индентичността на изображението МК с монетите на Мизия,и индентичнта иконография, също се избягват и не се коментират и от научените ртаботници и техните научени сътрудници и от родената от тях дебилщина, а те все още са на скалата:
-Такъв е олтара под вдигнатия крак на коня все още видим на скалата.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/wGwTW5FqEpC1XtU2Q6NAi3NTTxUp3TrwjpK1-DHba4I?feat=directlink
Олтаря под крака , "Копието" с инсигнията
-Незавършеността на целия релеф е безподобна. На всички без изключение релефи, стели, плочки е видно централното групиране на изображението и уравновесената композиция,нещо което липсва при МК,изсечен само в лявата страна на заделеният участък.
Тази незавършеност най-ярко се доказва и от надписите на скалата около МК. Та надписите свършват и са само в района на Конника. Те са като отрязани с нож в останалата заделена скала от полукръга готова за допълване с надписи и фигури. Българите не се сетили, че може и да пишаат малко по вдясно на чистата скала, че и даже християски символи да делкат по-късно ! Там днес е ПРАЗНО. Няма надписи няма Изображения !
-От целия релеф лъха характерният за Рим грандиозност и любов към организацията, типична подреденост на релефа, перфектност при изпълнението
_Това един голям публичен проект
От представеното иконографско стилистичните особености на изображението на конника от релефа Мадарски конник и наличната историческата обусловеност и на първо място местонажождение с категоричност може да се каже, че това изображение от релефа край Мадара е индентично с изображенията от провинциалните монети от същия район за периода II-V век. Като стил, като иконография, като композиция, като ПРОПОРЦИИ, като почерк, като художествено изпълнение, като излъчване и.т.н. Направено е от същите ръце гравирали монетите, в същия стил, пропорции и маниер, което ни позволява да определиме и времевата рамка на този обект .
Всяко изкуство си има своя стил и уникален почерк и той не може да се сбърка. Дори в творчеството на една личност отделните периоди са ясно и лесно отличими. Това не е изображение от 8 век, а такова изработено от местните гравьори, ако трябва да разширим малко периода то то е I-V век., и то точно в Мизия. Не в Испания. Месопотамия или Сирия, Египет и т.н. които се отличвата стилово от тези на Балканите.
От наличието на многобройни култови плочки с изображения и др. материални предмети,може да се заключи,че нещата са правени съгласно религиозния канон в добавка на художествениян и всеки един елемент е имал своето значение и е поставян в подкрепа на историята, която разказват с образи.
Тези предмети, обекти са медиите на времето наред с монетите и в тях няма нищо излишно или несъществено. От самите предмети и стила им и т.н. визуални белези, от това което е поставено по канона или извън него, така както е с всеки един продукт на човешката дейност категорично може да се определят с голяма точност един предмет дали е изработен в Сирия или в Британия, вътре врамките на един период на една цивилизация, и дали е африканско, египетско, ренесансово или друго изкуство при различни такива.
В случая с МК едната пространствената характерстика е известна. Остава ни да намериме другата времевата , с което ще засечеме и дефинираме и този обект.
Изключителните времена изискват изключителни мерки.
Тази максима приложена към нашия слчуай означава,че този монументален обект е изработен за чествуването на подобаващо събитие.
Ако намериме кое е това подобаващо събитие заслужаващо внимание да бъде отразено с такъв размах търсенето ни ще се сведе до няколко времеви момента, които единствено могат да бъдат удостоени с подобно увековечаване.
Много се радвам , че умело използваш логическия похват "reductio ad absurdum" и винаги си на светлинни години от боцканата маймунарщина на българската псевдонаука.
Мисля, че поради спаратокски някакви причини ни държиш в напрежение какви са тези "северни мизийци" дето чичо Геро ги знаел, че крачето не им минавало отвъд ДУнава, но скромно подозирам, че искаш да ги дефинираш като келтоскити.
26.08.2012 21:05
100% МК е създаден след н.е. Въпросът е кой княз или римски имп. го е поръчал-ктиторствал.
За мен отговорът е еднозначен - Константин Велики. Той строи моста на Дунава. Песните за този мост са запазени до днес. Унас и дори по чукарите на Гърция. Константин строи-доизгражда като фортове крепостите по пътя от Цариград за Констанца. На този път са Плиска, Преслав и Дръстър. Затова остава висящ въпросът на баняджиите като как така пръбулгарски ханове строили от дялан камък крепости в небитието - т.е. от никъде незащитени срещу "смъртният враг" Византия. Историческите източници подтвърждават, че тези крепости са строени-обновени от Константин, като в тях има сложни системи доставящи вода и цели комплекси с бани с топла вода.
При Константин е апотеоза на Светата Премъдрост. Мъдростта на Богинята Майка. Така е наречена катедралната черква строена от Константин. Така е и до днес след преизграждането , след метежа Ника на гърците.
В английски музей се намира камия, пластика изобразяваща Константин със символите на имперската и религиозна власт - благославян от Богинята Майка със златен венец над главата. Уникално произведение на религиозното и изящно изкуство. Точно със същият жест и същите пропорции е Богинята Майка в Храма в Сборяново. Благославя Царят обожествен в Божият Син. Конят е свещенното животно което пренася Душата от Този в Онзи Свят. Разликата в годините от Храма в Сборяново и Константин е поне 800 години!
След 382 г. Първохристиянството се юдеизира по директивите на члена на Синедриона Павел-Савел а изпълнители са Атанасий Александрийски и Йоан Златоуст. Те чифутизират християнството и правят Божият Син етнически юдей.
Троицата Бог Отец-Богиня Майка-Божи Син се профанизира и сатанизира от завзетата власт в Рим от "александрийските търговци", тогавашният межд. вал. фонд. Така се ражда Сатаната .
Мястоти за дрискане боцкан маймун е сред кариатидите на Свещари педераско туракско сборище, униклано защото всичко уникално било туракско, което дори не попада в общата категория категорично дефинирана категория в която специално за маймуняците не закупили си принбтери не са избтоени поименно изображениеята от Балканаитре на помнеяите си топонима Балкант от време оно боцкани педали естети на ромски стражари, като преждесеращия тук истет боцкан Ина маймуна самоедна се обади друга се довчлече мама ви деба тъпа чете се и не се дриска
"такова изработено от местните гравьори на монетите, ако трябва да разширим малко периода то то е I-V век., и то точно в Мизия. Не в Испания или Сирия, Египет и т.н. които се отличвата стилово от тези на Балканите""
"това изображение , изображението от релефа край Мадара е индентично с изображенията от провинциалните монети от същия район за периода II-V век "
Психопата есте доволен че доказал как МК бил "туракски" като Уникалната "туракска" гробница при свещари разлаби ректума и охде да се не виде боцкани задник сере като самосвал И в свещари да клекне ша я препълни боцкания маймун
Бегай сере тъпни другаде
и най паче под кариатидте на свещари да си гледаш тураксики "индентитен" отгоре му педал маймунясал
Македонския зодиак (календар )-днес в Лувъра
http://marknatan.blog.bg/history/2011/01/21/makedonskiia-zodiak-kalendar-dnes-v-luvyra.670904
как да си любезен с такива бозкани гъзове разпрани и друшнята им от векове за векове важното да го е казасл психопата боцко една маймуна от нашите
хей боцкано добиче нещастно плагиаторче с боцкан гъз разпран панимал че българите са ромски стражари по лимеса от време оно във форума ма маймуняците ти бе разпран дирника със свеща свещарска дошел си и тук да дрискаш
майка ти деба нещастна психщсала ромски тези със спаратожки лайна ша носи а за тракийскиящт конник от казанлъшката туракска гробница нема ли да се иозонодеш
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Темата да не се чете повече от веднъж от маймуняци, защото вече е довела до пълното и окончателно побъркване, на известните плагиатори и дебили психопатите боцко, ил да дебилния му шпикер и др. удобни, които прекопираха в тръс без да го разбират служебното понятие " митраизмът " от първата тема на ист анарх "Мадарският Конник е бог Митра" в копи пейста на чуждото съществително бургарии на Керамопулос, като доказ за религия мутраизъм на бургариите чуждото съществително собственото, родното комита на психопата боцко в синтаксиса по майнунски Българи охрана на долини ромски стражари .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
За да оставите коментар, моля отговорете правилно на въпроса
Колко пъти психопатът боцман Ви е доказал, че "" Ако има някакво обединение, в което съставляващите го хора да се наричат българи, то това са comitae, стражите на Римската империя, но това обединеие си има име – гранична армия"" ?
Само коментари на отговорилите правилно ще бъдат допускани за публикация
100% МК е създаден след н.е. Въпросът е кой княз или римски имп. го е поръчал-ктиторствал.
За мен отговорът е еднозначен - Константин Велики. Той строи моста на Дунава. Песните за този мост са запазени до днес. Унас и дори по чукарите на Гърция. Константин строи-доизгражда като фортове крепостите по пътя от Цариград за Констанца. На този път са Плиска, Преслав и Дръстър. Затова остава висящ въпросът на баняджиите като как така пръбулгарски ханове строили от дялан камък крепости в небитието - т.е. от никъде незащитени срещу "смъртният враг" Византия. Историческите източници подтвърждават, че тези крепости са строени-обновени от Константин, като в тях има сложни системи доставящи вода и цели комплекси с бани с топла вода.
При Константин е апотеоза на Светата Премъдрост. Мъдростта на Богинята Майка. Така е наречена катедралната черква строена от Константин. Така е и до днес след преизграждането , след метежа Ника на гърците.
В английски музей се намира камия, пластика изобразяваща Константин със символите на имперската и религиозна власт - благославян от Богинята Майка със златен венец над главата. Уникално произведение на религиозното и изящно изкуство. Точно със същият жест и същите пропорции е Богинята Майка в Храма в Сборяново. Благославя Царят обожествен в Божият Син. Конят е свещенното животно което пренася Душата от Този в Онзи Свят. Разликата в годините от Храма в Сборяново и Константин е поне 800 години!
След 382 г. Първохристиянството се юдеизира по директивите на члена на Синедриона Павел-Савел а изпълнители са Атанасий Александрийски и Йоан Златоуст. Те чифутизират християнството и правят Божият Син етнически юдей.
Троицата Бог Отец-Богиня Майка-Божи Син се профанизира и сатанизира от завзетата власт в Рим от "александрийските търговци", тогавашният межд. вал. фонд. Така се ражда Сатаната .