Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2012 08:08 - "Мадарския конник е изображение на бог Митра! "- IV част
Автор: marknatan Категория: История   
Прочетен: 1049 Коментари: 0 Гласове:
1



А как бихме коментирали въпрос за релеф на "тракийски конник", където са налични също бюстове на Слънцето и Луната?

Ами в контекса на казаното.Супер си е този релеф и напълно подкрепя тезата
Ние не знаеме откъде присъстват и същите така изобразени при Митра.Обаче по същия начин са отразени.
Благодаря за този релеф на тракийски конник със Слънце и Луна .
Ами това което мисля е,че тези култове се синтезират един,и по графичното им представяне може да го проследим.
Показания тракийски конник има иконографските елементи от Мадара,но художественото, стилово и композиционното изпълнение се отличава от Мадара,наличието на олтара отпред също,пилона зад конника и малкия лъв,и т.н.което от своя страна е индентично с римските провинциални монети от Истрос,което не е графично променено от Антоний Пий(138-161) до Гордиан III(238-244).И само след 9 г имаме и Емилиан (253 г)който става император благодарение на местното население на Мизия наречено скити,едно вече синтезирано население израдило Мадара в средата на държавата си.
 

Изразих мнението си ,че очевидно има смесване на култове и тяхното застъпване и доразвитие,до достигане това което е на Мадара.Известно е и смесването на култа на Серапис с този на Христос,Митра Сол и т.н. до християнството.ю,което също приема много от "езическата"иконография.Те и човешките общества не са статични,синтезират се.
 

Аз го нарекох условно Митра(не се изобразява на кон,има един язди бик) и виждаме ,че в един момент Митра става Сол ,Сол-а отгоре първо сяда редом с него ,после е само Сол,или остават само Сол и Луната, имаме конник,издялкан на стометров скален отсек ,само едни хора по тези земи дялкат скални релефи на 22 м 53 см 08 мм височина на 100 м.скални отсека.чисто ловната сцена от тракийския конник със Слънце и Луна преминава в тържествената и ритуална от Мадара.Отпред под крака има олтар.,Митра-Херос става Сол ,Сола отгоре първо с Луната,после сяда редом с него ,после е само Сол,или остават само Сол и Луната, и накрая и Омуртаг това казва,че Слънцето и Луната са техните върховни богове.Синтезирането довежда до два дулистични върховни бога Слънце и Луна.
Препоръка коментир към бг аеоролози развеселени от две-три бутилки "Канска звезда" с теолози със фактологията и хронологията с която са се набълбукали и не става вече и за предучилищна да си Купят бинокъл и да ходят да си играят на "археология".

В тази тема археолозите са много задължение на българската наука история.Ако някой археолог е видял на живо Мадарския конник(то почти завсяко нещо е така,но е изключително валидно за монументите) продължава да си твърди за някой дошъл през Дунава с мехове,като преди това си носел длетата из Цяла Евразия,да вземе да си скъса дипломата.

С препоръка за маготините ни аеролози заради които

, аз съм стъмнил краските, малко саркастично , но не се бъзикам. Разбирам,че има археолози и съвсем сериозно написах да си вземат бинокъл и да ходят да намерят втора( друга) Мадара.Има такава.На същата височина,ерозирала и се слива със скалите,но ще я видиш .Ако мислите ,че се майтапя пробвайте и без бинокъл, но няма да стане.
После и нова наука може да основ
ат.Нещо средно м/у археологоя и орнитология.Аерология я кръсти.И дипломи ще си издават,(продават)и ще ти ги признават.

След издаването на тази "аероложка"рецепта ми стана ясно как са се набълбукали с фактология и хронология бг аеролозите. Простено да им е ,не може да носят ни на пиене ни на знания.За фактология и хронология си има справочници.За останалото е нужно нещо между ушите различно от вестибуларен апарат,който да използваш да пишат,щото няма друго там.

Първи сведения за релефа Мадарски конник дава унгарският
пътешественик Феликс Каниц. Според него релефът е от времето
на Римската империя.
Я

да ни освети някой Имал диплома за аеролог ? Със сигурност не е използвал рецептата им.Ха,ха,ха.

 

Плутарх (46-172)намира произхода на митраизма в днешна Мала Азия,като ни уведомява за практикуване на митраизъм там в ("Life of Pompey 24").
Също от тук,Пергамум е прочутия барелеф с жертвоприношението на бика намиран в светилищата.
Монетата със стремето е от тук.На монетата с която илюстрирах стремето не се вижда остриганата глава на "гота" с плитката,но ето една от известен нумизмат,Dough Smith,който на неговия сайт разглежда въпроса за стремето.От неговата снимка ясно се вижда остриганата глава на "гота" с плитката.Там няма готи,но има траки.Траките също имат обичая на остриганата глава с плитката."Тироглифос "поства чудесно изображение на тракийския Херо с ловна сцена, на което Сол и Луна бяха рзположени по индентичен начин с това на митраизма.Мисля,че ник1 хубаво обясни защо не е владетел.За безподобната прилика на изображението с тези на провинциалните римски монети от района и иконографията им не трябва и да се напомня.
Сведението на Омуртаг и това на Крум за жертвоприношението на сто или колкото там бяха бика повече откатегорично указва посоката на вектора на Мадарския конник.Синтезиране на култовете херо,митра,сол,дуалистична религия.

 

Това което Dough Smith, на неговия сайт съвсем сериозно разглежда с тема за стремето е налично на монета от Антиак с екземпляр който илюстрира.То много повече прилича на такова ,и изобщо няма да го намериш в гробче ,защото е от въже (и дърво ?) и е изгнило.

Скъсайте си дипломита,вземете си бинокъл и ходете да се убедите.че на Мадара няма никакво стреме, а яко пилене. Ранната рисунка го потвърждава.Увредения там участък тояно там ,вижда се,че липсва драперията,отчупено,ерозирало е и сега се правят заключения от нещо което не е оригинална повърхност.След десет години или след "оная"течност може и калашников да се появи на Мадара.


Поне от доста научни достижения нашата близка и по далечна съвременност се вижда,че хората достигат по едно и също време работейки над един проблем независимо и по свой собствен път го доказват и разрешават с научни открития.Т.е. не е случайно това при китайците около 300 г от н.е.и при монетата на Констанс II от Антиак със стреме.
 

 

Къде има стреме или някой го е пропуснал за да го видят сто години по-късно и да защитават дисертации.
Като ,че ли по времето на рисунката не са ги защитавали или не са виждали стремета.
Видял буквите дето са с пъти по-малки,не видял стремето да се прочуе с изобретяването му.И на "оная" течност да е бил пак е щял да го види.Нали знаеш,че се е качвал горе да го рисува.Щяло е да го убоде ако е било там.

Прикачен(и) умалено(и) изображение(я)

 

 

 

супер снимка! МК от Skubi http://nolimit.cult.bg/presscenter/images/...rski_konnik.jpg b.a.)

Да я разгледаме и съпоставим със старата рисунка правена при значително по добри условия.
Загледай се там дето пишеш"Кракът на конника изчезва в нещо като кутия".Разглеждай от "супер снимката"като увеличиш участъка.Означих го с два червени кръга.Ясно си личи как е дялкано!Виж цвета на скалата отдолу.Бял ,следи от дялкане,няма патина,ИДЕАЛНИ Прави ръбове.Навсякъде няма права линия,всичко е очукано и поръбено , а тук не го лови ерозията!
Отбелязах със зелено покривалото как е било преди все още налично на рисунката.Виждаме,че на задницата всичко съвпада с видните две линии и днес и пресъздададено с много! повече детайли.И това ни дава основание и за достоверността на покривалото и в предната част,там където е "стремето".Ама го няма целият този участък и е издялкан нов!Стъпалото на ездача на рисунката няма нищо общо с това днес.Няма ги тези ръбове,ъгли.Яко пилене е паднало!В двадесети век!

По въпроса за доказването на стремето искам да разгледаме отново монетата със сцена при която пехотинец пронизва с копието си падащ конник.В повечето от монетите изображението е неясно.
 

Но ето още един великолепен екземпляр отново от Антиак,на Констнций Гал 351-354 с реалистично изображение,на който се вижда ,че конят има седло здраво прикрепено за гърба му,кракът е пъхнат в стремето и отлично се вижда и остриганата глава на "варварина"с остра брада и с плитки отзад падащи по посока на свличането на коня и великолепно изразяващи този устрем.
В падащата поза на тези монети в която е конникът, е против законите на гравитацията ездачът да остане здраво закрепен за коня,без да се изсипе отпред ,седлото да не го последва,а да остане прикрепено на гърба,и при това ездачът с глава и лице обърнати и срещащи връхлитащия пехотинец!Плитките са разпилени и по посока на гравитацията ,там където би трябвало дае паднал ездача,и всичко изразява динамиката и устрема на сцената. И се вижда,че причината ездачът да остане закрепен на коня е че кракът му е пъхнат във стреме.
На другият екземпляр отново личи ,че тялото на коня е опасано от кожено или въжено стреме,служещо на ездача да почива краката си там по време на дългите преходи.
Тези метални снимки на стреме доказват наличието му по нашите земи към 351-354 AD.

Прикачен(и) умалено(и) изображение(я)

 

Адшо на кон на бактрийски език(гръцки) от Бактрия,тракийски заселници на Александър владеели всички тези райони.Има стреме.А триста км.на запад да нямат,същите тези тракийци.(нали Филип за гъците също бе варварин,тракиец) .И на едната монета са показани точно такива върви(стреме)където ездача си държи краката.
 

Ето много хубаво са дадени същите върви на тази монета.

Писахме "На другият екземпляр отново личи ,че тялото на коня е опасано от кожено или въжено стреме,служещо на ездача да почива краката си там по време на дългите преходи."
Значи имал си доказателство за наличие на стреме преди 681 г.,но понеже не ти пасва на разбиранията ,го криеш.Я сега предатирай МК.
А също супер добре и изобразен същия клуп, виден при крака на Адшо, около крака на ездача с плитките от другата !

Прикачен(и) умалено(и) изображение(я)




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: marknatan
Категория: История
Прочетен: 3868440
Постинги: 1122
Коментари: 4084
Гласове: 1727
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930