Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2013 00:45 - Евентуално обяснение на легендарните сведения за Боян-Магесник
Автор: marknatan Категория: История   
Прочетен: 2596 Коментари: 2 Гласове:
5

Последна промяна: 02.03.2013 00:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

За да стане ясна тезата, която ще разгледам и понеже ще използвам това, като доказателство искам да запозная с някои факти свързани главно със значението и употребата на римските стандарти и като преход и два, три други факта.
Римляните ни изглеждат извънредно суеверни. Те(( римляните, не тези които според психопата плагиатор боцман не строили градове, ромите, а римляните от реалната История б.а.) са вярвали, че неудошевени обекти или живи същества притежават специални сили. Камъни, дървета, пещери, езера, блата, планини -дори животни и мебели- според тях са били обладавани от духове. Но тяхното суеверие не спира до тук. На децата са разказвани истории за ужасни същества които могат да дойдат и да ги изядат, ако не са добри.

Едно подобно римско същество е Roman Lamia която дебне наоколо за деца за да ги изяде. Lamia или ламиа, ламия, ламя на български. Съмнявам се някой да не я знае.
Когато това дете порастне за да излиза навън носи така наречените calcei - стандартна римска обувка, които са за навън, от мека кожа завита високо до под колената. Вж.снимката и сравни с българското калци (дебели чорапи до под колената). (sandalia-сандали,също римско). Да предположиме, че тези думи, ламя, калци, сандали са приети от друг език, а не от първоизточника е несериозно. Например ламя си присъства от памтивека.

И ако е момче може да постъпи в легион и да носи стандарта на легиона.
Всеки легион се индетифицира от т.нар. стандарти, които се използват и за сигнализация.
Но те имат много повече от значение за разпознаване и сигнализиране. Римляните ги боготворят. Не само представляват символ на чест на легиона. Те представляват честта на Рим.
Това е една причина за римската кампания следваща изгубеното от Varus, Варус сражение, да се възстановят изгубените стандарти на победените легиони. Октавиан също заплашва с война Персия за да подситури връщането на стандарти изгубени от Crassus при Carrhae.

Стандартите имат значение и при изграждането на военен лагер. Първото действие е да се забие стандарт във земята. Имат собствена палатка. И да останат прави е сериозна поличба.
Стандартите имат прикрепени оггоре различни животни използвани от легионите от древни времена които по късно се стандартизират. Плийий Стари изброява за републиканската армия пет различни с животни стандарти-орел, вълк, минотавър, кон и глиган. И накрая всички стандартоносители се обличат с животински кожи над техните униформи и шлемове.

Средният син на Симеон е носел езическото име Боян и християнското Вениамин.(Най-големият син на кан Омуртаг се е казвал Енравота, но е записван и като Воин и като Боян.)
Известно е, че той е отхвърлил християнското си име и се държал като магьосник, обличал се в разни дрехи и кожи с което се преправял на различни видове животни. По думи на гръцки хронисти става ясно, че той приема формата на различни животни , на вълк и орел. Съществува една легенда, която ще прерзкажа:


Князът-магесник бил живата памет на българите, той бил тяхната будна съвест, той бил Духът-пазител на България. Минали години. Боян-Магесникът изчезнал. Но народът го почнели и обичал. Народът вярвал, че Боян Магесникът е жив, и че бди над България. Тъмни предания мълвяли, че княз Боян живее в дълбока пещера. И ето, че за българския народ настанали тежки години. Краят бил близо. И тогава на една островърха канара се появило сияещо кълбо светлина. От светлината изплувал мъж. Всички познали Боян-Магьосника-Княз. Враговете се стъписали, олюляли се и ударили на бяг. България била свободна.
 

Какво означава собствено тази легенда, на какви исторически и фолклорни предпоставки почива тя, трудно е да се отговори. Кулминационните стихове от т.нар. "Народна българска песен" на Георги Раковски представят Боян Магьосника в пълното му бойно и снаряжение , който по сила и място дори се нарежда пред великия цар Симеон:


Трещи! Плющи! Боян напред върви,
клин си върти, път прави, Златна врата гледа!
Семо гърци троши, над глава му орле фърчи!
та уплаши мегкушави гърци, тии назад бягат!
Ей, Семо! Семо! Български царю! (Раковски 1984б: 76)


Представен, като вожд на българската войска в народната песен на Раковски.
Ето част от , завещана ни от кремонския епископ Лиудпранд през 949 г. като пратеник на немския император Отон І в Цариград:

"Той (Симеон) имал два[ма] сина; единият се наричал Баян, а другият, който и до ден-днешен още живее и здраво управлява българите, Петър. Баян обаче чак дотам бил изучил магията, че от човек ставал веднага на вълк и на какъвто друг звяр поискаш." (Бешевлиев 1929: 165)
 

Ако се запитаме за пореден път каква е връзката на тази, да я наречем "автентична", легенда за Боян Магьосника, дадена ни от средновековния хронист, и другата,от особено значение е фактът, че легендата за княз Боян Магьосника загива някъде около XVII в турскои той определено е свързан с времена и събития не с турското робство , а с много важни съдбоновни събития отпреди този период.Като знаем,че е син на Симеон не е трудно да се досетим ,че става въпрос за времето на цар Петър и е свързан впоследтствие с визнтийското робство.Оново мисля,че Раковски е най-близо до истината за българската история.
 

С подписването на "дълбокия мир" недоволството в двора нараства. Срещу действията на Петър се обявяват всички, които поддържат политиката на цар Симеон, разчитаща главно на военните действия срещу Византия. През928 г. Иван (или Йоан), по-малкият брат на Петър, опитва да вдигне бунт срещу новия владетел, но действията му съвсем скоро са осуетени. Две години по-късно, през 930г. подобен опит прави и първородният Симеонов син, Михаил. Цар Петър, обаче, бързо се справя и с тази заплаха, с което се утвърждава на престола.
 

Виждаме,че по някакъв начин държавната политика на Петър е в противоречие с установените порядки и ред в българската държава и един след друг се вдигат срещу него собствените му братя.Нещо подобно се случва и за доказатество ни служи и примера с Владимир Расате и Борис Първи.Тук имаме нещо от подобен ранг.Не случайно възниква и има огромен бум на богомилството по времето на богоугодния цар Петър.ПРЕЗВИТЕР КОЗМА: "Случи се, че в годините на православния цар Петър в българската земя се появи поп, по име Богомил... Той пръв почна да проповядва ерес по българската земя."
 

Богоугоден за едни, но както се вижда от мащабите на богомилството и реакцията на българския народ изразила се във въстания водени от собственитв му братя небогоугоден за други.Липсва Боян в тези възстания,поне не е споменат официално,но точно за него имаме легенда която ни подсказва друго.Той е повел борба и срещу Петър и срещу чуждите нашественици в тези размирни времена и срещу Византия затова имаме и тази легенда и исторически сведения.Боян също значи Воин.Това което прозира от легендарните сведения в хрониките и самата легенда има аналог с фактите които знаем за Рим и пречупено през тях се обяснава случилото се.
 

Боян е воин, облича животинска кожа на носител на стандарта ,забива го и набира легионите с войници .По късно за да се омаловажат нещата са направени какво ли не, но в народната памет това е съхранено и предадено.Вижте и песента на Раковски.Сравнете и друго "легендарно" гръцко сведение ,че Крум понеже(за да си помислиме,че е варварин)бил варварин искал да забие копието си във" вратата "на Константинопол,но те не му разрешили и той го забил в земята .Истината е,че Крум е забил военен стандарт в земята по стара римска традиция
Както казват италианците две случайности не са случайности.

 

Публикувано 08 май 2009 - 22:15:19 във форума на двамата съмнителни българи, но определено мургави братоци, добре, че ни ми продадоха сайта си, сега щящ да глътна вода




Гласувай:
5



1. demograph - Прочел
08.03.2013 00:14
Харесал
цитирай
2. marknatan - демографче ист анарх е уред за ...
08.03.2013 00:49
демографче

ист анарх е уред за сверяване на хистурическите пузнания

ти си некъде на три процента по скалата на Везд Ист Анарх -нечелоовекоподобни овци серафимки в глишарника на двамата съмнителни българи но определено мурагви братоци некой е забил последният пирон в ковчега
оказва се и че брата сармат Ян Длугош е записал това което се твърди и доказва в тезата
"В "История на Полша" Ян Длугош в 15век споменава: "двама бълг(арски) военачалници - Петър и Боян, започнали война срещу гърците и като спечелили няколко победи, дотолкова притеснили Kонст(антиновата) държава, че нейната сила за дълго била разстроена и намалена" "

това е цитат от викито , където пък статията за Боян е наравена на основа по тази тук http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BE%D1%8F%D0%BD_%D0%9C%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BAедна

инфантилността на кръга глишеф обаче е минал старите фръц пръц граници и сега там в обсъждането се появяват разни които не били чели луитпранд даже не знаели кой бил тоа но знаели че не бил свидетел на превръщането на боян в Калин Орела а те признавали само очевидци

на такъв тракийски проститут като тебе за да се гордееш с тракийските достижени обаче задължително ще споделя че въпросният луитпранд е очевидец на издигането на трона на визнатийкият тракисйки император във въздуха, дървото с птиците и други магии за които лонгобрада нямал обяснение плод на гениланата тракийкса мисъл от тея смдръдлщовци Тракийци възприели името на града си византион за етносно име дето после ще заплашват да бичувта българите защото и отнели короната на рим
турашки педал осакатен
бегай дишай лепило от дърдонките на фцата серафимоф
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marknatan
Категория: История
Прочетен: 3867995
Постинги: 1122
Коментари: 4084
Гласове: 1727
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930