Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.09.2015 00:48 - От с Беренде до гр Бургас- бгментетата на лайнометите на показ. Част нумеро Уно- Тракийското менте от Бургаския музей 2. Ментето от Беренде
Автор: marknatan Категория: История   
Прочетен: 3499 Коментари: 3 Гласове:
2

Последна промяна: 15.09.2015 08:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Разположена в "Швейцария" на Балканите, прорязания от долините на реките  Нишава и Комщица, трудно достъпен, добре защитен високопланински район на западна Стара Планина, останал по-тази причнина аналогично на Швейцария свободен от завоевателство и единствено съхранил до днес автентичните българи и българщината от времената на Симеон Велики, Крум Страшен и Асеневци,

image
за църквата при с Беренде до гр. Годеч (м/у Годеч и Драгоман б.а ) е писано доволно за да сме разточителни тук с уводи и пояснения извън конкретиката на тематиката- ментетата на бгпроституцията.  .

image

Във вътрешната структура на църквата е налична една необичайна асиметричност, нехарактерна за този тип църковно строителство и изобщо в църковното строителство, неотбелязана от бгпроституцията и каките преписвачки, като уникална в световното църковно строителство, значи тракийска, но пък използвана от бг помиярщината за доказ, че
image

некой световно бил нарисувал Брата Грим в цел ръст  за пръв път на български извън апсидата *,

           image

не къде а в центъра на просветата Беренде,

в нехарактерна славянска композиционна асиметрия в разрез на канона на православието, католикосите и останалата арменско иверийска защото гърците немали " Б" сволоч, за доказ на съществуването на Брата Грим преди късната агиографската папищяшка измислица да се наложи на припознатите т нар Славяни от  защитника им Ватикана в 16-17 век

image
Направена най-вероятно по внушение на късен ктитор.  на източната църковна стена, на която е олтарната апсидата *,
image
отляво или от север допълнително е изградена, изровена е ниша, в която е изписан образа на св. Стефан.

                             image

image

Известна е свързаността на сръбските царе, српска царска династия и сите српи с името Стефан. Та сите српи произхождали от пръвийо им цар стефан, и тачат и почитат пръвийо си цар стефан, а не као бугари тататари да немат цар Отец Основател и да се кланят на Братя Грим, т.е. не е трудно да се досетим кой и кога, късно на свечи е изровил северната част на източната стена и е изобразил в приготвената ниша образа на св Стефан, за което говори и късния характер на художественото изпълнение на творбата и рисунъка и.

image

Над него ( над нишата б.а) има интересно изображение  на един късен мотив, т.нар "Око", добавено доста по късно на свещи от неумел художник, с което изображението на първия светец Учител на Църквата и неин Отец отдолу е заличено, и симетричността на композицията е нарушена.

image
        Григори,           Златоуст,        Кирил Александрийски

image

image


Днес вместо с шест, симетрично разположени фигури на светите отци, колана от Учителите на Църквата е асиметричен от пет лица, две отляво и три отдясно и завършва на южната част на източната стена със св Кирил Александрийски,

image

но първата фигура, която в оригинала на композицията е втора започва не от северната част на източната стена, в симетря на фигурата на св Кирил Алксандрийски,

а от долната част на апсидата със Св.Василий Велики следвана Св.Атанасий Александрийски и така фигурите отляво са само две. Отдясно на пролуката са още три фигури, на Св.Григорий Богослов, на Св.Йоан Златоуст и композицията завършва със св Кирил Александрийски, общо пет фигури.

                   image
Би могло лесно да се докаже, ако српите са рисували директно върху образа на светиня му, и той е запазен отдолу, което смятам и са направили, а не са правили нова замазка, върху която да полагат боите, и отдолу все още стои запазен образът на първия църковн отец от шестимата в симетричната оригинална композиция заличен с нескопосания рисунък на "Око" и издълбаната ниша.

Неумелата картина на " Око" , видно добавена късно, в добавка с издълбаната там ниша са и в разрез със целостта на църквата. Проба от растителните бои на стенописите отново само ще потвърди направеното тук заключение, че на тази " колона" северната стена отдолу е част от оригиналната композиция "Мелизмос" или "Поклонение пред жертвата".

Редно да поставим това посегателство на първо място  и свържем кощунственото осакатяване  на църквата с т нар "сръбска инвазия" на български  земи  от 19 век, за което доказателство е и образа на св Стефан изграден в типичен стил с дълбочина и обем на 19 век, но нехарактерен за по-ранните периоди налични от стенописите на църквата от които най-ранни са тези на светците воини от северната стена и образа на Деизис Христос с Богородица и Йоан Предтеча в молитжа към Божия син, като съдник. Различават се поне още три други художника работили на стенописите, като точно ж аписдата са най неумели, примитивни и скорошни.

 
Наличието на нишата на св Стефан е доказ за позволена српска намеса, а не е наложило зографа кощунствено да разположи композицията с Брата  Грим извън композицията на църковните учители пръв път на български,   за доказ на бгпроститутите съществуването на късната агиографска ватиканска измислица, не къде да е, а в центъра на просветата, възникнало в края на 15 век с Беренде. До църквата само на 3-4 метра в шубрака на юг има призната по БДС цела научна лаборатория, отговаряща и на стандрта БАН- гробище, и то действуващо, очакващо гробищарите на БГ науката да се изместят от Делиормана и Созопол докажат с науката ДЕНКА и поотделно научно где са погребани неандерталците и Солунските им Братя Грим.


Сцената "Мелизмос" или "Поклонение пред жертвата" по традиция украсява олтарното пространство и композициооно е представена  днес с петте фигури на Учителите на църквата, (били са шест симетрично разположени, както си му е редо, а не " уникално" т.е. " тракийски" от време оно,  първата е заличена  виж по-горе б.а)  започващи днес в апсидата отляво със  Св.Атанасий Александрийски и завършващи със Св.Кирил  Александрийски, теолог и богослов наложил почитането на Богородица и доктрината за Светата Троица и може би заради това великият теолог е записан, като филоосф от зографа, изобразен типично за канона с традиционо изображение в епископски одежди, увенчан с характерната за иконографския образ шапка, все атрибути, каквито предполагаемият преводач и нарочен за създател на азбука късна агиографска фигура на брата Грим Кирил не притежава, не е епискоип, не е наличен иконографски атрибут шапка, и е изобразен държащ свитък с характерен каноничен надпис, скрижала  мисля съдържа молитвата  архангелско приветствие към св Богородица, и не случайно се държи от наложилия почитането И св Кирил Александрийски а не  предполагаемо изобретена Азбука., на непознат, но турски език.


Срещу олтаря, на западната стена е входа, от двете страни на койтоса традиционно за 15-16 век изрисувани отдясно св Константин и св Елена, а от ляво архангел Михаил.

Ктиторския надпис над вратата е заличен, от неизвестна, но сръбска ръка.
image
От надписа е измита само боята, като мазилката стои запазена. Тук ще вмъкна и по-вероятното научно обяснение за обозначаването на св Кирил Александрийски, като Философ, кето съвпада с измития ктиторен надпис над входа. Боите са измити, мазилката е запазена, т.е това е направено оит профи. Същото профи е добавили и надписа "Философ" за доказ. Известно е , че БГ проституцията е поканила един Гробар из българско да доказва "српскийо" произход на българските църкви в района на софия ниш, където днес се намират най-ярките " сръпкси" представители  на "српската" школа. След посщението му са заличени ртедица автентични царски стенописи, като тази на И. Александър в Иваново, и са изчегъртани редица ктиторски надписи из Македония и Сърбия и т.нат.

 Й.Иванов предава за надпис в изображение, което се намирало " високо нагоре", т.е. в стенопис, който пишело " Йоан Асен в Христа благоверен цар и самодържец всем блгаром", което обаче не е ктиторския надпис, който е на ниво очи, над входната врата, за която на южния зид има запазена фреска на св Симеон Стълпник.

От изображенията в църквата най-стари са тези на стените ( всве б.а) ниво човешки бой ( ръст б.а), дело на един и същ првъзходен художник. На по-високото и тавана е работил друг(и) автори. В апсидата трета, неумела, най-скорошна ръка.
 
По-късно е направена е добавка с портрета на св Петър върху началните стенописи на автор Нумеро Уно, който е добавил и най-източните образи на северната и южната стена, тези на  Св.Роман Сладкопевец и срещу него на дякон Евнапий и двамата в в дяконски одежда.

Портрета в долапа на св Стефан, тоже в дяконски одежди , в същия маниер и стил, е изработен по времето на тези добавки, както и картината " Око " отгоре, с което е заличен Първия Църковен Отец от долу.

Тези поправки  са по време на " сръбската" инвазия и са дело на католическа мисия, т.е. това е работа на 17 век.
 


*- апсида-дъга, полукръгла издатина завършваща с купол в сградите

(  П.П. Оказа се,че и църквата "Св.Георги" в с. Кремиковци, Софийско, тоже е с долапи, ниши, и то цели две, като тази в с Беренде!?, което запазва симетричността и !? , като отляво сякаш е отново св Стефан, като в с Беренде

image
http://lh6.ggpht.com/_2JxrnSl1VLQ/SnXQ06u1LLI/AAAAAAAABbw/gpYP5WaEMdg/s640/DSCF6530.JPG

от блога на тарбо

( Най-вероятно е така ) В дясната ниша изглежда е Христос. Ката цяло църквата е бъкана с ниши. Вижда се още една отляво на св Стефан в северната стена

http://lh6.ggpht.com/_2JxrnSl1VLQ/SnXRLl3CKXI/AAAAAAAABcY/9Nn1Zg1QWE0/s640/DSCF6538.JPG

В нишите светци с дяконски одежди, като тези в с Беренде. За р-ка от Беренде, където има една преексопнирана фреска със св Петър, тук има цял цикъл с житието на св Георги, т .е тук църквата е св Георги, " цялата източна стена на притвора е с избражения от житието на свети Георги" тарбо

от блога на тарбо:

http://tarbo.blog.bg/drugi/2009/08/04/srednovekovnata-cyrkva-na-kremikovskiia-manastir-quot-sveti-.373952

Присъства и брата Грим за втори път в цел ръст със същия евангелски надпис прославящ ( май "Делото" на славянките  и майката им б.а.)! ( Писахме еднаж с възмущение, как рендето дедо Божо в предаването си излъчващо се вече ( тогава б.а) на запис, обяви тук това изображение на св Кирил Александрийски за брата Грим б.а)
      image
        пак от там, от блога на тарбо, с благодарност




http://lh5.ggpht.com/_2JxrnSl1VLQ/SnXTZnshXMI/AAAAAAAABgc/7YnHEj7d4Qo/s512/kiril%20i%20grigorii.JPG

/Приликите му двете църкви са доста поразителни, и може да служат за отправна точка ориентир и сравнение при датирането на Беренде ( тези в Кремиковци са датирани от ктитора Радивойот 1493 г, )

Моного е загубено при реставрацията ! Осрали са я и е загубила ефирността си

Много слаба плоска и елемнтарна работа на реставраторите  Ебали са и мйката посредственяците
Унищожили са едни прекрасни стенописи са я проивели до цапаница щампа на бездарното си художествено ниво
 
Дано не стъпят реставратори в Беренде!)




Гласувай:
3



1. rustam - Ясно е, че св Кирил е изобразен в е...
11.09.2015 18:33
Ясно е, че св Кирил е изобразен в епископски одежди и по логиката на другите изображения( отците на Църквата), явно става дума за Кирил Александрийски. Константин- Кирил не бил просто монах и учител, но не и епископ.
Освен това надписите на св.Стефан и "окото" са с черна боя, а на църковните отци с бяла.
Обаче в т.н. "око" си личи думата "игумен", макар че такова изображение на "полегнал" светия не ми е познато.
цитирай
2. marknatan - Брата Грим не е историческа личн...
11.09.2015 19:35
Брата Грим не е историческа личност, а късна агиографска измислица на Ватикана пошвилоа се в 16 век с цел приобщаването на т нар "славяни", които и само са в този период за папищяците са народите тези на Адриатика Далмация и от владенията на Унгарското кралство, и по късно точно на папското творение т.нар Свещена Римска Империя или Австроунгария

Проблемът на бгисторическата проституция в съдействие най вече на БПЦ е кощунственото подменяне на образа на църкожнич реформатор и виден учител на Църквата налоьилия почитането на сж Богородица и създател на теософията на триединството св Кирил Александрийски, който не само навсякъде се изобразява със епископски одеьди, но и на главата му има египетска вапка за да подчертае источни му произход и на кой град е бил епископ.
Иначе и най-ранните изследователи писали за Беренде в лицето на Й Иванов категорияно посочват яе този образ на св Кирил Алексаднридйски, но се пускат безмозъчни " ама можело да допуснеме"недомлъвки и академици доказват и намират и други образи на с Кирил Александрийски за пръв път в цял ръст и започват с доказите за брата Грим, подкрепили абсурдните си нлогияни текстово извлечени скалъпвани с материални факти, фрески, стенописи на " брата"- Кощунство!

За съжаление вече 135 г лайнометщина и то благодарение на БПЦ острала точно създателя на праволсавието победилишт несторианството и изгонилият последната елинска философка Хипатия от Александрия сж кирил е осран и образът му се представя за този на несъществуващи чучла в земята на новата балканска порода
от " спецялистите" научени работници и техните учени сътрудници, като тази наглост и посредственост изоблияаваща една неподготжена професионална прослойка от т нар спецялисти в посредсвеност, слабоумие и парвенчщина, вместо да се посрещне с присмех и доказателство за дебилност и олигофрения на провинциалните полуинтелигенти гливевисти от вечния тодорвижкоскоалекоконстантиновски измекярски типаж, от интересуващите се от историята, се развява за " докази" и причина за национална гордост от овчесвирепялто пещерна ентелегенция на секво тж ниво, та и от иначе " слободни " лъгани толкова години мислители, разбрали най-после Истината, колко са ги лъгали, което е и доказ за Аксиомата иначе по дифолт пиемана " Търколило се гърнето та си намерило похлупака" !?

Ето един от профаните на слободна практика " тера бизантика" на осножта на писаноо от каката преписвачка на српска скара как, продъльава да метастизира и изтъква овчемислието си и да научен за доказите без овцата да оъзнава нелепостта и пълната несвързаност на излоьените бзпочвени неподкрепени с историяеска фактология предпоставени в болния му мозък съьдения и експонирането на дин опредметен матриален факт какъвто е образа на сж крил Алксандрийски за да слуви за прогаряне в овчето съзнание на матрицата на истинската им история отново с помощтта на не само мълчаливия но активно участвуващ в това престръпление БПЦ Та къде в Гърция, Русиш, Румъниуя и т нат образът на Църкожния учител и толог св Кирил с епредставя за този на това късно агиографско ватиканско несъществуващото чучело и ка пък точно ък в тзи бастини на праволсаието няма ни вест ни кост нито една фреска от тази нагла папищящина, но никой не се осмелява да кощунства с утърдените църковни образи ?

тера бизантика преписва бзмислено : "Все пак, има вероятност създателите на стенописите в храма да са имали намерението да представят именно Св.Кирил Философ, славянския просветител, подчертано обособен извън апсидата ,а не александрийския богослов, каквито примери с включване на представители на отделните местни църкви в редиците на светите отци в олтарните композиции има много и навсякъде из поствизантийското пространство. Примери: Св.Ахил Лариски в "Св.Георги" в Курбиново от XII век, Св.Климент Охридски в "Св.Атанасий" в Костур от XIV век... "

патамучта спецялиста имал доказите в очвата си глава ( подобни " доказаи" се тиржират от болни мозъци носъзнаващи нелепостта и предпоставността недоказаните и непотжърдени поьелкателни стъкмистики

" Известно е, че с прозвището "Философ" е бил удостоен преподавателят по философия в Магнаурската школа в Константинопол, славянският просветител Св.Константин, наречен в монашество - Кирил.
С това прозвище е съпроводено името му и в историческите извори.Още в надслова на пространното му житие, написано от Св.Климент Охридски, той е наречен Кирил Философ. В Асеманиевото евангелие (глаголически писмен паметник от XI век) също е назован така, както и в Григоровичия триод (XII-XIII век),и в Бориловия синодик (който се чете в първата недаля от поста" - XIII век). "

"Известно е, че с прозвището "Философ" е бил удостоен преподавателят по философия в Магнаурската школа в Константинопол, славянският просветител Св.Константин, наречен в монашество - Кирил"

Това бил Брата Грим защото кучето му се казвало Шаро. Само едно куче е Шаро. Психопа дори не осъзнава, че Константин Философ е посочен като ученик на другия брат Грим, Методи ж т нар приписка на Дукса ( воеводата. където била фиксирана датата на смъртта на Борис

Също наскотро бгпроституцята обяви, яе много от писанята на брат Грим не били на брат Грим на на друг Константин Философ и т.н.

" С това прозвище е съпроводено името му и в историческите извори.Още в надслова на пространното му житие, написано от Св.Климент Охридски, той е наречен Кирил Философ"
създаените ж 19 век агиографски тъпни. какво общо имат с Хисторито на Ората

Тази присъда важи и за долните " докази" пак на артия както бе и ще бъде подяертавано от Везд Ист АЯнархизътм, досега нищо освен абстралкти текствове за " съзществуиване на братя грим

" В Асеманиевото евангелие (глаголически писмен паметник от XI век) също е назован така, както и в Григоровичия триод (XII-XIII век),и в Бориловия синодик (който се чете в първата недаля от поста" - XIII век). "

Бориловия сонодик писанието е вмъкнато в 17 век, както и в ментето на Асемани отдето е копирано сле разпространението на агуиографията от ватикана т. е

само болни мозъцик ще проидълвава да тиражират и приемат а подобни докази за доказ за съществуване

Халал да им са

Възприеманто и изучаването на Историческото наследство не е Философия или изграьдане на целесъопбразна доктрина, Политология, а обективно научно представяне на материални факти, каквито за брата Грим не съществуват

Няма нито едно матераилно доказателство и са опрели да осират и църковни образи

Ватикана шпне низвергва едни и ги ади от списъци, но не кощунства като теа помяри




"Окото" изобразява Емануил или Христос, символ на прозрението и надпоиса и рисунака му се разлияват опт останалото Добавен е на стената а отдолу има Църковен Отец



цитирай
3. marknatan - П. П. Оказа се, че и църквата &quo...
15.09.2015 07:40
П.П. Оказа се,че и църквата "Св.Георги" в с. Кремиковци, Софийско, тоже е с долапи, ниши, и то цели две, като тази в с Беренде!?, което запазва симетричността и !? , като отляво сякаш е отново св Стефан, като в с Беренде
http://picasaweb.google/103903687150552211131/SvetiGeorgiKremikovtzi02082009?gsessionid=l8JUxDi6uQivZvtcyX23MA#5365425734088500178

( Най-вероятно е така ) В дясната ниша изглежда е Христос. Ката цяло църквата е бъкана с ниши. Вижда се още една отляво на св Стефан в северната стена
http://lh6.ggpht/_2JxrnSl1VLQ/SnXRLl3CKXI/AAAAAAAABcY/9Nn1Zg1QWE0/s640/DSCF6538.JPG

В нишите светци с дяконски одежди, като тези в с Беренде. За р-ка от Беренде, където има една преексопнирана фреска със св Петър, тук има цял цикъл с житието на св Георги, т .е тук църквата е св Георги, " цялата източна стена на притвора е с избражения от житието на свети Георги" тарбо

от блога на тарбо:
http://tarbo.blog/drugi/2009/08/04/srednovekovnata-cyrkva-na-kremikovskiia-manastir-quot-sveti-.373952

Присъства и брата Грим за втори път в цел ръст със същия евангелски надпис прославящ ( май "Делото" на славянките и майката им б.а.)! ( Писахме еднаж с възмущение, как рендето дедо Божо в предаването си излъчващо се вече ( тогава б.а) на запис, обяви тук това изображение на св Кирил Александрийски за брата Грим б.а)

пак от там, от блога на тарбо, с благодарност

http://lh5.ggpht/_2JxrnSl1VLQ/SnXTZnshXMI/AAAAAAAABgc/7YnHEj7d4Qo/s512/kiril%20i%20grigorii.JPG

/Приликите му двете църкви са доста поразителни, и може да служат за отправна точка ориентир и сравнение при датирането на Беренде ( тези в Кремиковци са датирани от ктитора Радивойот 1493 г, )

Моного е загубено при реставрацията ! Осрали са я и е загубила ефирността си

Много слаба плоска и елемнтарна работа на реставраторите Ебали са и мйката посредственяците
Унищожили са едни прекрасни стенописи са я проивели до цапаница щампа на бездарното си художествено ниво

Дано не стъпят реставратори в Беренде!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marknatan
Категория: История
Прочетен: 3850090
Постинги: 1122
Коментари: 4084
Гласове: 1727
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031