Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Постинг
14.02.2022 05:12 -
Новгородският кодекс е тракийски и е от преди братя Грим!
Новгородският кодекс (на руски : Новгородский кодекс ) е най-старата книга на русите, открита на 13 юли 2000 г. в Новгород . Според данните, получени чрез стратиграфия (и денндрохронология ), въглеродно датиране и от самия текст (където годината 999 се среща няколко пъти), восъчният кодекс е използван през първата четвърт на 11 век и може би дори през последните години на 10 век. Следователно е по-стар от Остромировоте евангелия , най-ранната точно датирана източнославянска книга.
Кодексът е палимпсест , състоящ се от три подвързани дървени плочи, съдържащи четири страници, пълни с восък, върху които бившият му собственик е записал десетки, вероятно стотици текстове през две или три десетилетия, като всеки път изтрива предишния текст.
Поради християнския текст върху плочите , дати, по-ранни от християнизацията на Киевска Рус през 988 г., от научените работници и техните учени сътрудници се считат за малко вероятни и като такива, восъчните плочи са ненадеждно датирани в много тесен 42-годишен прозорец между 988 и 1030 г. сл. Хр. В т.нар. Ватикански препис на Манасиева хроника обаче се съдържа текст, че русите са покръстени по времето на царуването на Василий I Македонец (867—886) , в добавка на цветна миниатюра изобразяваща покръстването на русите, доказващо, че това е едно доста значително събитие за да бъде удостоено миниатюра! От което следва, че Новгородския кодекс поради християнския текст върху плочите е изпозлван още от времената на Василий I Македонец (867—886), когато е станало покръстването на русите. Восъкът на самия кодекс съдържа псалми 75 и 76 (и малък фрагмент от псалом 67 ). Това е така нареченият основен текст на Новгородския кодекс. Следователно книгата е известна като Новгородския псалтир . Този текст може да се чете толкова лесно, колкото всеки друг документ на пергамент и може да бъде разгледан наведнъж. Преводът на Псалтира показва малко по-различна преводаческа традиция от известните досега славянски преводи на Псалтира (особено Psalterium Sinaiticum ). Руският лингвист Андрей Зализняк , един от най-големите експерти по ранносредновековния новгородски диалект , е положил огромни усилия да реконструира досега само малка част от текстовете, предшестващи основния текст Един от първите възстановени скрити текстове е неназован текст на Зализняк, наречен Инструкция за опрощаване на греховете . Неговото въведение е написано от първо лице от някой, който се самоопределя като „Александър, ареопагитът от Тракия , от лаодикийски произход (раждане)“. Текстът съдържа изключително неортодоксална молитва, която гласи „молим ти се отче Александър, прости ни греховете ни по твоята воля и ни дай спасение и храна на рая, амин“. Следователно в него този Александър поема правомощия, които обикновено са запазени само за Бог. Молитвата е последвана от пророчества на същия Александър, който след това призовава хората „да напуснат вашите села и домове“ и да ходят по земята, разпространявайки посланието на Александър. Тогава Александър казва „който ме слуша, слуша Петър “. Това е последвано от изключително оригинален призив, следващ по реда на „напуснете селата и домовете си“, с десетки фрази, започващи с „оставете вашите“ и изброяващи голям брой неща за напускане, всички започващи със славянски префикс „раз- ": разлады, раздоры, разклады, развозы, разпловы, разлоги, разлеты, размеры, размолвы и т. н. (проблеми, борби, позиции, придвижване, плаване, летене, размери, разногласия и т.н.). Тази изключително оригинална последователност кара Зализняк да вярва, че текстът първоначално е съставен на църковнославянски от преди братя Грим, тъй като е трудно да си представим, че преводът от чужд език може да следва такъв изчистен славянски образец в който да няма нищо от слолунския диалект братята на Славяните установен за характерен дори в БАНичарницата. Следващ скрит текст съдържа следния пасаж: „Светът е град, в който живеят арменците и африканците, траките, италианците, испанците и гърците“ и пак нищо за славяните, т.е. е отпреди раждането славянската доктрина в дома на гръка Лъв в Тесалоника и майка славянак от Тесалоники. Зализняк смята, че по-ранна алюзия за Александър, ареопагитът на Тракия , е свързана с изброяването на траките в началото на списъка. И накрая, друг текст, който Зализняк нарича „Духовно поучение от бащата и майката на сина“, съдържа следната бележка „Въ лѣто ҂ѕ҃ф҃з҃ азъ мънихъ исаакии поставленъ попомъ въ соужъдали въ цръкъве въ цръкъве свѧтагона александра…09“9 арм. ] Аз, монах Исаакий, бях командирован като свещеник в Суздал , в църквата Св. Александър Арменски...”). Годината 6507/999 се появява няколко пъти на полетата и е единствената числова последователност, идентифицирана в текста. „Духовно поучение от бащата и майката към сина“ продължава към все по-мрачен анализ на състоянието на света, показвайки, че писателят се идентифицира с хора, изключени от официалната църква, защото вярват в неортодоксални учения. Затова Зализняк постулира, че писателят е този монах Исаакий, който следва непознато досега схизматично учение на самопровъзгласилия се пророк Александър, арменец по произход, и че самият Александър е базиран в Тракия, а Исаакий е изпратен да разпространи словото на Александър в Суздал . „Църквата Св. Александър“ според Зализняк не означава физическа църковна сграда, а по-скоро църква в смисъл на учение или доктрина. Тъй като по времето на писане на тези текстове в Русия не е имало манастири никъде, Зализняк смята, че Исаакий е учил извън Русия, а се е замонашил другаде. Вероятно е бил свидетел на християнизацията на Киевска Рус през 988 г. и е действал във все още предимно езическа Рус от началото на 11 век. Скритите текстове съдържат молитва за обръщане, която в първо лице единствено и множествено число ( аз и ние ) отрича идолопоклонството и приема християнството, така че вероятно самият Исаакий е покръстил езически славяни. Учението на Александър Арменски вероятно е ранна форма на богомилството . Никонийската хроника съдържа споменаване на монах-схизматик Андреян, хвърлен в затвора за несъгласие с официалната църква през 1004 г., по време на писането на текстовете на кодекса. Според Евгений Голубински този Андреян е бил богомил. Така че новгородският богомилски кодекс, открит в близост до съдебна палата в началото на 11 век, води до някои теории. И накрая, особеност на текстовете са често срещани алюзии за град Лаодикия , без никакви преки препратки към каквито и да било събития там. Зализняк смята, че Лаодикия е била нещо като тайна дума сред богомилите, която идентифицира богомилско учение на други вярващи, без да прави нищо очевидно за външни лица. В този контекст странното заглавие на едно схизматично произведение, написано 500 години по-късно от Фьодор Курицин , „Посланието от Лаодикия “, придобива нова светлина. Налице една култура която си пише на дърво от памти века,като ни съобщава черноризеца. За да пишат на "кирилица" в Новгород в десети-век и то върху дърво, това значи че те поне 500 г са си писали на дърво, те винаги са си писали на дърво, това е традицията, не са го измислили след като някой им е занесъл кирилицата. Някой учен " брат" или " сестра" му, ако им е занесъл "кирилица" създадена в десети век, кога трябва да е тръгнал от Охрид за да стигне и да се установи тя там в заполярния кръг на Новгород, на полярния кръг, и да има хиляди грамоти на нея. Как стига и се установява там една писменост,че и на дърво да я пишат. Като трябва да се стигне и тръгне след като Владимир бил покръстен в 988 г в Киев !? , възможно ли е веднага да почнат да бълват тези паслми и молитви и " апокрифни " записи за траки !? и от там как ще се разпространи до Новгород и околностите , за да може още в следващите седмици да пишат на "кирилица" и докюментирано да осатват записи още от десети век !? От което следва, че Новгородския кодекс поради християнския текст върху плочите е изпозлван още от времената на Василий I Македонец (867—886), когато е станало покръстването на русите.
Поради християнския текст върху плочите , дати, по-ранни от християнизацията на Киевска Рус през 988 г., от научените работници и техните учени сътрудници се считат за малко вероятни и като такива, восъчните плочи са ненадеждно датирани в много тесен 42-годишен прозорец между 988 и 1030 г. сл. Хр. В т.нар. Ватикански препис на Манасиева хроника обаче се съдържа текст, че русите са покръстени по времето на царуването на Василий I Македонец (867—886) , в добавка на цветна миниатюра изобразяваща покръстването на русите, доказващо, че това е едно доста значително събитие за да бъде удостоено миниатюра! От което следва, че Новгородския кодекс поради християнския текст върху плочите е изпозлван още от времената на Василий I Македонец (867—886), когато е станало покръстването на русите. Восъкът на самия кодекс съдържа псалми 75 и 76 (и малък фрагмент от псалом 67 ). Това е така нареченият основен текст на Новгородския кодекс. Следователно книгата е известна като Новгородския псалтир . Този текст може да се чете толкова лесно, колкото всеки друг документ на пергамент и може да бъде разгледан наведнъж. Преводът на Псалтира показва малко по-различна преводаческа традиция от известните досега славянски преводи на Псалтира (особено Psalterium Sinaiticum ). Руският лингвист Андрей Зализняк , един от най-големите експерти по ранносредновековния новгородски диалект , е положил огромни усилия да реконструира досега само малка част от текстовете, предшестващи основния текст Един от първите възстановени скрити текстове е неназован текст на Зализняк, наречен Инструкция за опрощаване на греховете . Неговото въведение е написано от първо лице от някой, който се самоопределя като „Александър, ареопагитът от Тракия , от лаодикийски произход (раждане)“. Текстът съдържа изключително неортодоксална молитва, която гласи „молим ти се отче Александър, прости ни греховете ни по твоята воля и ни дай спасение и храна на рая, амин“. Следователно в него този Александър поема правомощия, които обикновено са запазени само за Бог. Молитвата е последвана от пророчества на същия Александър, който след това призовава хората „да напуснат вашите села и домове“ и да ходят по земята, разпространявайки посланието на Александър. Тогава Александър казва „който ме слуша, слуша Петър “. Това е последвано от изключително оригинален призив, следващ по реда на „напуснете селата и домовете си“, с десетки фрази, започващи с „оставете вашите“ и изброяващи голям брой неща за напускане, всички започващи със славянски префикс „раз- ": разлады, раздоры, разклады, развозы, разпловы, разлоги, разлеты, размеры, размолвы и т. н. (проблеми, борби, позиции, придвижване, плаване, летене, размери, разногласия и т.н.). Тази изключително оригинална последователност кара Зализняк да вярва, че текстът първоначално е съставен на църковнославянски от преди братя Грим, тъй като е трудно да си представим, че преводът от чужд език може да следва такъв изчистен славянски образец в който да няма нищо от слолунския диалект братята на Славяните установен за характерен дори в БАНичарницата. Следващ скрит текст съдържа следния пасаж: „Светът е град, в който живеят арменците и африканците, траките, италианците, испанците и гърците“ и пак нищо за славяните, т.е. е отпреди раждането славянската доктрина в дома на гръка Лъв в Тесалоника и майка славянак от Тесалоники. Зализняк смята, че по-ранна алюзия за Александър, ареопагитът на Тракия , е свързана с изброяването на траките в началото на списъка. И накрая, друг текст, който Зализняк нарича „Духовно поучение от бащата и майката на сина“, съдържа следната бележка „Въ лѣто ҂ѕ҃ф҃з҃ азъ мънихъ исаакии поставленъ попомъ въ соужъдали въ цръкъве въ цръкъве свѧтагона александра…09“9 арм. ] Аз, монах Исаакий, бях командирован като свещеник в Суздал , в църквата Св. Александър Арменски...”). Годината 6507/999 се появява няколко пъти на полетата и е единствената числова последователност, идентифицирана в текста. „Духовно поучение от бащата и майката към сина“ продължава към все по-мрачен анализ на състоянието на света, показвайки, че писателят се идентифицира с хора, изключени от официалната църква, защото вярват в неортодоксални учения. Затова Зализняк постулира, че писателят е този монах Исаакий, който следва непознато досега схизматично учение на самопровъзгласилия се пророк Александър, арменец по произход, и че самият Александър е базиран в Тракия, а Исаакий е изпратен да разпространи словото на Александър в Суздал . „Църквата Св. Александър“ според Зализняк не означава физическа църковна сграда, а по-скоро църква в смисъл на учение или доктрина. Тъй като по времето на писане на тези текстове в Русия не е имало манастири никъде, Зализняк смята, че Исаакий е учил извън Русия, а се е замонашил другаде. Вероятно е бил свидетел на християнизацията на Киевска Рус през 988 г. и е действал във все още предимно езическа Рус от началото на 11 век. Скритите текстове съдържат молитва за обръщане, която в първо лице единствено и множествено число ( аз и ние ) отрича идолопоклонството и приема християнството, така че вероятно самият Исаакий е покръстил езически славяни. Учението на Александър Арменски вероятно е ранна форма на богомилството . Никонийската хроника съдържа споменаване на монах-схизматик Андреян, хвърлен в затвора за несъгласие с официалната църква през 1004 г., по време на писането на текстовете на кодекса. Според Евгений Голубински този Андреян е бил богомил. Така че новгородският богомилски кодекс, открит в близост до съдебна палата в началото на 11 век, води до някои теории. И накрая, особеност на текстовете са често срещани алюзии за град Лаодикия , без никакви преки препратки към каквито и да било събития там. Зализняк смята, че Лаодикия е била нещо като тайна дума сред богомилите, която идентифицира богомилско учение на други вярващи, без да прави нищо очевидно за външни лица. В този контекст странното заглавие на едно схизматично произведение, написано 500 години по-късно от Фьодор Курицин , „Посланието от Лаодикия “, придобива нова светлина. Налице една култура която си пише на дърво от памти века,като ни съобщава черноризеца. За да пишат на "кирилица" в Новгород в десети-век и то върху дърво, това значи че те поне 500 г са си писали на дърво, те винаги са си писали на дърво, това е традицията, не са го измислили след като някой им е занесъл кирилицата. Някой учен " брат" или " сестра" му, ако им е занесъл "кирилица" създадена в десети век, кога трябва да е тръгнал от Охрид за да стигне и да се установи тя там в заполярния кръг на Новгород, на полярния кръг, и да има хиляди грамоти на нея. Как стига и се установява там една писменост,че и на дърво да я пишат. Като трябва да се стигне и тръгне след като Владимир бил покръстен в 988 г в Киев !? , възможно ли е веднага да почнат да бълват тези паслми и молитви и " апокрифни " записи за траки !? и от там как ще се разпространи до Новгород и околностите , за да може още в следващите седмици да пишат на "кирилица" и докюментирано да осатват записи още от десети век !? От което следва, че Новгородския кодекс поради християнския текст върху плочите е изпозлван още от времената на Василий I Македонец (867—886), когато е станало покръстването на русите.
Тракийските руни са най-старото писмо в ...
Българската Атлантида
Да пренапишем учебниците по история
Българската Атлантида
Да пренапишем учебниците по история
„Аз просто не искам да съм родител”. Тов...
РУСОФИЛИТЕ ТРЯБВА ДА ГО ПРЕГЛЪТНАТ – ТЕХ...
Балканци - Марш на 34-ти Троянски полк
РУСОФИЛИТЕ ТРЯБВА ДА ГО ПРЕГЛЪТНАТ – ТЕХ...
Балканци - Марш на 34-ти Троянски полк
Лаодикия не е в Тракия, а в Мала Азия, драги! Второ - солунският диалект е една дебела, мазна лъжа, която се гради върху хипотезата, тоест налице е хипотеза върху хипотеза, че около Солун имало славяни, които говорели мйеко и с носовки, назали... Такива са установени едва през Възраждането - същинското българизиране на Македония, а въпросният "диалект" всъщност е общославянското общобалканско койне плюс измислени изкуствени "букви" по чужди образци в глаголицата. Византийците не са идиоти и са се подготвили за мисията във Великоморавия с наличния там език, а не с есперанто или идиш!!! За майката славянка в Тесалоники - първо там не са живели славяни и второ Лъв Арменец - преподавател в Магнаурата, не би се оженил за робиня!!! Още повече от царски род, арменска владетелска династия! Кой свещеник ще му позволи да се свърже официално с езичница??? Може да си я чука и без да се жени за нея! Нас за канарчета ли ни имате??? Въпросният Александър съвсем ясно е арменец от т.нар. павликяни, за които пише Петър Сицилийски, че "централата" им решила да изпрати в Тракия и Македония като емисари, мисионери... Всъщност християнството в дн. постсъветско пространство е разпространявано още през V-VI в. от Арм. апост. правосл. църква, а в VIII в. тук има и някакъв създател на азбука Стефан от Херсон или Стефан Кримски, на основата на гръцката.
цитирайЗаглавието е подвеждащо - нищо "тракийско" в цялата случка не може да се открие, длъжности като "ареопагит", анаграфевс, асекрет, топарх и дори статег са давани, раздавани дори на несъществуващи, виртуални виз. теми. Да не говорим за идиолекта ти "Братя Грим"! Чак сега допрочетох края на публикацията - неаргунетирани изводи и гранде обобщения: няма богомили, нито богомилство. Вземи коя да е карта на средновековна България и ще срещнеш стотици "павликянско Х", но не и Богомилско. Думата е в ст. бълг. преводни текстове на мястото на византийските "павликяни, манихеи, еретици" и няма никаква чувствителна проява в бълг. земи през вековете. Ересиархът Василий Врач е ивериец, арменец от Иверската църква! Цялата работа е - напънала се планината и родила... мишка!!! Сори! Комунагите провидяха в богомилите първите комунари, ха-ха-хаааа!!!
цитирайkirk написа:
Заглавието е подвеждащо - нищо "тракийско" в цялата случка не може да се открие, длъжности като "ареопагит", анаграфефс, асекрет, топарх и дори статег са давани, раздавани дори на несъществуващи, виртуални виз. теми. Да не говорим за идиолекта ти "Братя Грим"! Чак сега допрочетох края на публикацията - неаргунетирани изводи и гранде обобщения: няма богомили, нито богомилство. Вземи коя да е карта на средновековна България и ще срещнеш стотици "павликянско Х", но не и Богомилско. Думата е ст. бълг. превод на византийските "павликяни, манихеи, еретици" и няма никаква чувствителна проява в бълг. земи през вековете. Ересиархът Василий Врач е ивериец, арменец от Иверската църква! Цялата работа е - напънала се планината и родила... мишка!!! Сори! Комунагите провидяха в богомилите първите комунари, ха-ха-хаааа!!!
kirk, описаното в кодекса е манихейството, схванал си добре. цар Петър I Мизиец пише на чича си Константинополския патриарх за него. Или докюментирано е налице преди 969 , кончината на Петър. За ено такова учение има един латеннтен пердио от двеста години, за христичнството е повече тоя период 300, слагам доланат граница Всичко съвпада още по времето на Василий Македонец русите са имали писменина ... разбира се скитксата е
kirk написа:
Лаодикия не е в Тракия, а в Мала Азия, драги! Второ - солунският диалект е една дебела, мазна лъжа, която се гради върху хипотезата, тоест налице е хипотеза върху хипотеза, че около Солун имало славяни, които говорели мйеко и с носовки, назали... Такива са установени едва през Възраждането - същинското българизиране на Македония, а въпросният "диалект" всъщност е общославянското общобалканско койне плюс измислени изкуствени "букви" по чужди образци в глаголицата. Византийците не са идиоти и са се подготвили за мисията във Великоморавия с наличния там език, а не с есперанто или идиш!!! За майката славянка в Тесалоники - първо там не са живели славяни и второ Лъв Арменец - преподавател в Магнаурата, не би се оженил за робиня!!! Още повече от царски род, арменска владетелска династия! Кой свещеник ще му позволи да се свърже официално с езичница??? Може да си я чука и без да се жени за нея! Нас за канарчета ли ни имате??? Въпросният Александър съвсем ясно е арменец от т.нар. павликяни, за които пише Петър Сицилийски, че "централата" им решила да изпрати в Тракия и Македония като емисари, мисионери... Всъщност християнството в дн. постсъветско пространство е разпространявано още през V-VI в. от Арм. апост. правосл. църква, а в VIII в. тук има и някакъв създател на азбука Стефан от Херсон или Стефан Кримски, на основата на гръцката.
е, кърк, илирическия херо не се ли путдиграва на " солунския" диалект за доказ !? и методите на баничарницата за баша арменец и майка грузинка !?...
в момента тва писание се разпространява от тракоманите като доказ за " тракийската" азбука от такива, като като разбирачи от техното, дето като тебе нашето е наше чуждото е общо
... стой та гледай след няколко месеца кво ще стане
цитирай... стой та гледай след няколко месеца кво ще стане
Пак сбърка, бе момче - какви манихеи те гонят??? Мафията от кв. Фенер им измисля какви ли обидни названия, а те дори не са павликяни. В арменологията ги наричат "тондракити" по името на гр. Тондрак (по време на араб. власт - Тефрик), създаден от тях, нещо като столица, разрушен в края на Х - нач. на XI в. от един мой роднина, споменат и от Йоан Скилица - Григор Магистрос или Таронит, чийто син става зет на цар Самуил. Ние с брат ми ги определяме като антиклерикали и не използваме други тъпизми, но българистите просто се насраха с техните невидими богомили!!! Манихейската църква е реално съществувала в Персия и не е точно християнска!!! Сега ще алармирам Боцмана и/или Илиан Вълчев - ilianv, които драскотят че арменците им пробутали мита за К-и М. Като че ли аз съм ги карал да маршируват на 24 май по бул. 9 Септември! Па да си беха седели на село, а?!
цитирайТова изобщо не е вярно - "...дето като тебе нашето е наше чуждото е общо"!!! Окъде ти хрумна?! В арменологията и по-специално в т.нар. арменоведение няма включен нито един арменец от друго вероязповедание освен арменогригоряни. тия 20 императори на ИРИ, както и Комитопулите и прочее изобщо и досега не ги считат за арменци!!! Подвеждаш се по вицовете на шести отдел на КДС за Радио "Ереван" и прочее. Ами, не - не е така!!! Доскоро и Урарту "другарите от москва" отказваха да признаят и ни забраняваха да твърдим, че е Армения, защото няма как да не е!!! Сега-засега си траем и ви гледаме сеира!!!
цитираймани, мани, мани ...
не ги разбираш големите държавни работи, кърк
Манихеите следват Мани...Мани сам си признава, че ехристиянин, не му трябват арменски сведения за доказ
това което брату[ките погрешно пишат за богомили си е манихейството на Крум Аварин и Никифор I Геник
цитирайне ги разбираш големите държавни работи, кърк
Манихеите следват Мани...Мани сам си признава, че ехристиянин, не му трябват арменски сведения за доказ
това което брату[ките погрешно пишат за богомили си е манихейството на Крум Аварин и Никифор I Геник
Има един тв водещ на предаването "120 минути" по bTV - полуиранец, питай го него, аз много неща не знам, но знам къде да питам и да проверя!!! според него арменското име Хагашод (Агасян) е от япон. Хайко и алкохолните Шотове!!! ЗабравИ за манихеите просто!!! И не изкарвай манихеец имп. Никифор Геник, дето в Музея на кирилицата един татарин му държи черепа, издълбан отгоре, вместо отдолу!!! Бре, свещена тъпота, брЕЕЕ!!! Той Васко Багренородното им го върнА тъпкано на тия главорези, май?! Не питам - констатирам!
цитирайКопирах 70-75 % от статията ти с позоваване на автора, разбира се, много е добра , но прекалено се хабиш и залиташ встрани. Как свърза цялата история с азбуката, все още съм там - останах, изостанах от бързата ти мисъл?! А изводите са очевАдни, еднопосочни - едно арменче отишло в Русия и накарал рускините да му целиват скута... Симпатяга, а?! Все пак не одобрявам спекулацията с Тракия на базата само на един неясен текст: "от рода лаодикииска ареопагитъ фракиискъ
настоятель обители желэзныя горы митрополитъ константина града презвутеръ пророка даниила". Неприемливо е!!!
цитирайнастоятель обители желэзныя горы митрополитъ константина града презвутеръ пророка даниила". Неприемливо е!!!
Търсене