Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2012 08:11 - "Мадарския конник е изображение на бог Митра! "- VI част
Автор: marknatan Категория: История   
Прочетен: 885 Коментари: 0 Гласове:
1



Всяка една култура се характеризира от културните паметници които тя оставя, и тя своите културни паметници оставя там където тя живее и се развива и утвърждава .

Пирамидите на маите не са египетските,Айфеловата кула може и да му прилича на някой на иглата с която персийските царе са си прикачвали звезди на шапките,или ,но все пак изброените са си културни достижения на народа там където си се намират и винаги са се намирали.Мащабни строителни обекти като това на МК не може да ги търсим и извеждаме и обосноваваме с куха фразеология и историческа необоснованост.Това не е една глинена плочка,че случайно да се пръкне на това място и от нея (глиненеата плочка) да се заключава,че е египетска цивилизаци,персийска и т.н. Подчертах,това е един монументален паметник за който се изискват изключителни строителни умения и технология да бъде построен.Другите големи строители на древността,да сравниме .Няма нищо общо с Гърция.Единственото нещо което са построили персите в Европа е моста на Тракийския босфор до Бизантион,служещ им да извършат безславното си нападението над скитите добре описано от Херодот,"История"IV,83.Или още по точно само една бяла мраморна колона с надписани народите от войската му,на мястото където е бил моста отстоящо по средата между Бизантион и началото на протока по-късно вградена от жителите на Византион в храм на Бакхус и друг на Диана .Египтяните или маите ли са дошли да го построят.Къде са другите средновековни български подобни достижения.
 

 

Мадарският недовършен комплек е построен в Мизия,в средата на Мизия от "мизийците" в 4 век.Не е построен от племената в Испания или Сирия,или Шашанидия или Британия.Техните паметници са си там.Може да го разглеждаме само като м-лен паметник на тази мизийската култура на това население.
 

Представлява тип римско светилище на синтезираната религия от IV век.построено е от населението на Мизия,с център Мадара, Цялостният проекта на предполагаемият култовият комплекс се вижда от малката пластика с два конника.
 

Кое е това населението и етноси формиращи се в една по-обширна територия стигаща на север и включваща до северно черноморските царства? Изображения като това на МК,ездач на кон,конник се срещат из античността на други места из Римската империя и не само там,но неговата графика и иконография съвпада напълно с изображението от монетите на Истрос,Мизия от 3,4 век .Виждаме го също и в Одесос ,Дионисополис,Маркианаополис .Това население има дълбоки корени със съседните територии на Тракия и Северното черноморие и е едно синтезирано население към 4век.Неслучайно имената на владетелите на т.нар. босп. царство намиращо се на север от Мадара носят имента на тракийските царе от южната страна на Мадара и използват иконография и култове характерни за областти доста по на юг.Също е факт,че монетите на запад от тази територия за същия период,при издания на същите владетели ,са на друг "римски" език .За пример "римския " на тези на MOESIA SVPERIOR VIMINACIVM (Town near village called Kostolats, Serbia)IMP GALLIENVS P AVG. - Rev : P M S COL VIM AN XVI или на PROVINCIA DACIA са IMP M IVL PHILIPVS AVG Rev.: PROVINCIA DACIA AN I и др.под., т.е. тази територия се обособява и отличава и по още един съществен признак наред с графичното изображение МК в конкретния период.


Тезата ми е, че МК е незавършен грандиозен проект на тип римско светилище на синтезираната религия от IV век.построено от населението от населението на Мизия,с център Мадара. Цялостният проекта на предполагаемият култовият комплекс се вижда от малката пластика с два конника.Подчертах,за връзките,етногенезиса и изследвнето на това население в конкретния период има други теми.
 


Да има друг мега комплекс толкова на север в подобни климатични условия всички са я египет,персия,най много средиземноморие. МК е единствения на материка евразия в подобни условия ,което подчертава самобитността уникалноста на населението изградило го и е поредното доказателство за този народ,който си го е построил,на който муе трябвло,тук в средата на Мизия за себе си без да му измръзнат топките.И да са му измръзнали е стискал и си го е построил.
Да не говорим за визуалните доказателства при която някой е взел матрица на римска колониална монета от Мизия 4 век и я е прогорил на скалата.
Местонамирането на въпросните оброчни плочи с конник указват и територията на която се синтезира това население и този синтезиран култ.От Истрос до Сандански,Филипи и Тесалоникамцяла Мизия ,Тракия.Ето и една подобна точно от Истрия в която може да проследим графическо доразвитие на темата ,наличен е олтаря отпред ,изчистват се линиите и формите ,започваа да придобива стегнатостта и заприличва на изображението от монетите от Истрос и на това от синтезирания по-късен образ от МК от IV век.

Прикачен(и) умалено(и) изображение(я)

 

От списание Нумизма,17.07.09
 

Новооткрити надписи в Никополис ад Иструм доказват популярността на богинята Кибела

"Изписани са имената на граждани на Никополис, които вероятно са членове на религиозно сдружение, което обслужва култа към Кибела. Това е фригийска богиня, чийто култ възниква в Мала Азия, а вече през І хилядолетие пр. Хр. е разпространен и в Гърция.....Имената на почитателите на Великата богиня издават различната им етническа принадлежност – траки, гърци, италийци или хора със смесен произход, което е поредното доказателство, че в града живее пъстро население. Те също дават категорични данни, че сдружението (колегията) е съществувала към края на ІІ-началото на ІІІ в. сл. Хр., по времето на династията на Северите.
Сградата вероятно е била разрушена около или малко след средата на ІІІ в., по време на големите готски нашествия, а през ІV в. върху нейните руини възниква нова постройка, голяма по площ и със сложен план"
 

На всеки прави впечатление един характерен стил при изобразяването на главата на коня от МК.Тя не е в профил,а е обърната фронтално с двете си очи към зрителя.Това е характерно за късно античния римски стил,изтънчен и красив, наречен Теодосиев.Ето две изображения в този късно античен римски стил,мозайка от Константинопол и релеф слонова кост,които служат като великолепна илюстрация с характерното фронтално изобразяване на главата на животното обърната към зрителя,както е и на МК .

Прикачен(и) умалено(и) изображение(я)

 

 

Я по-добре

да се произнесем за кожените каиши опасващи търбуха на животното и характерната обувка на ездача пригодена да си пъха босите пръсти в това стреме,същите ! са като тези на монетите от Антиак,Мизия,Мала Азия. На рисунката на МК ездачът е точно с такава обувка,за съжаление някой по късно е решил да я направи на стъпало на влак.Такива кожените каиши в гробчета няма.Я сега се произнеси да видиме имаш ли диплома.
Мадарския комплекс представлява късно античен тип римско светилище,незавършено, на синтезираната религия от IV век.построено е от населението на Мизия,т.нар. "мизи" ,с център Мадара.Цялостния му вид можеда се види на плочка от IV век намерена не случайно край Дунава.Характерният късно античен римски стил на релефа МК с типичната иконография на римските култове,пълното съвпадение с подобни изображения от късно антични римски колониални монети от региона,както и характерния късно античен римски стил при изобразяването на главата на коня,обърната фронтално с двете си очи към зрителя,късно античен римски стил наречен Теодосиев ,намиращия се олтар под нея,и т.н. и т.н. и любител не може да ги сбърка.И на брайлово писмо да е пак няма да се объркат.

От "История" Лео Дякон
"И се знае,че Мизийците които бяха КОЛОНИСТИ от Хипербореите,Хазарите и Χουvαβςv(трябва да е кумани т.е. имало ги е преди 1050)обитаваха и се настаниха в тази земя."
Как се става КОЛОНИСТ.След 25 години на военна служба в ранно или късно антична римска армия ставаш римски колонист.Виждаме кои са колонистите в Никополис в първи-трети век,разнородно население,добило това право и обособили се като мизийци.Същите изповядват синтезирания римски култ и започва да строт светилището край Мадара

"За Мизийците е казано,че са били победени само от Константин Копроним и отново от неговия внук Константин сина на Ирене,и сега от император Йоан"
"После Симеон владетелят на Мизийците,дързък мъж,смел във военното дело,доста раздразнен от дълго време и копнеещ болезнено да бие ромеите,се възползва от възможността да опустошава Мацедония и Тракия безспирно,и,възгордян с привичната скитска лудост заповяда на ромеите да го обяват него за императо
Обявяването на Симеон за император е разгледано в друга тема.
След падането на Мизийската държава ,от пепелта и създадения и формиран вече етнос ще възобнови държавата си под мето Българска,създадена от Асеня Велики първият и цар.

Михаил Аталиат.ГИБИ 7 "А Мизите ,на които било дадено название "БЪЛГАРИ" като собствено име ,тогава отхвърлили ярема на робството,вдигнали бунт и дръзко подгонили императора..."
 

"For it is said that the Mysians, who were colonists of the Hyperborean Kotragoi, Khazars, and Khounaboi, migrated from their own territory, wandered into Europe, and occupied and settled this land, when Constantine, with the sobriquet Pogonatos, was emperor of the Romans; they called the land Bulgaria after the name of their chieftain, Boulgaros
"Като оставим настрани разликите в превода и това, кой е по-точен, как ще обясниш факта, че деликатно изпуска частта, където се казва, че "мизите" се залили в Мизия по времето на Константин Погонат. Какво друго освен целенасочена манипулаци с извора е това"

Ето това дори не се нарича и CHERRY PICKING.Заселили се по времето на техния вожд Булгарос !!!? при Константин Погоната.Не може да се нарече дори и фантастика.Това си е хронистка лъжа.
 

Това което съм посочил не е CHERRY PICKING.Написал съм с главни букви думата КОЛОНИСТИ.И след това говоря и обсъждам това название .Посочих и как се става КОЛОНИСТ.И го свързах и с последните разкопки от Никополис показващ разнородното население от КОЛОНИСТИ в Мизия.Подвеждащ е руския и преписания от него български превод където думата липсва,защото знаеме с какво съдържание се натоварва и се асоциира.И когато аз коментирам МИЗИТЕ аз коментирам КОИ СА ТЕ,не кога са дошли според хронистта,тази опашата лъжа за което има достатъчно сведения,че е такава,а какви са те според хрониста-КОЛОНИСТИ.И като виждаме,че те са колонисти няма нужда някой да ме убеждава ,че са се заселили се по времето на техния вожд Булгарос .Ха,ха,ха.И къде е и думата хипербореи в руския и българските преводи.И как хипербореите прескочили в осми век?

Ще цитирам рицар който отлично илюстрира "Ееееее, ти какво очакваш официален хронист на империята да дойде да каже, мръсните ромеи начело с Траян дойдоха и окупираха територията на мизите и те се сега идват да си я възвърнат ???Това очакваш НАЛИ ???
Като на заучено стихотворение по литература ???"
 

И все пак има достатъчно сведения да се направи вярната картина,но не и като се взима избирателно, че някои се заселили се по времето на техния вожд Булгарос ,или че Аспарух като Мойсей водил "българите"четиридесет години до делтата от Днепър,докато брат му Алцек от тридесет и девет години се бил разположил в Италия,и това при условие,че имали равен старт!?

 

А ти защо реши, че цар БУЛГАРОС ,а не "Сонорог I " или Носорог II са основали държава ?Защото ти звучи по български ли. Много научно.Я ни осветли как "Аспару" за по напряко минал през Токио

Ka40""Да започнем с термина "колонисти". Римските войници, след като се уволнят от армията и се заселят в някоя забутана провинция, като Мизия (без значение Горна или Долна) или още по-забутана като Тракия, се наричат не "колонисти", а "ветерани". "

За човек който не знае коя категория римски войници се наричат ветерани и го бърка с колонисти е абсурдно да претендира със знания по история и да се опитва да коментира научения си подход

По важното е да разбереш,че колониите по времето на империята за което говорим(късна античност) са витрината на римската култура . Местното население на провинцията е можело да види как се е очаквало да живеят и се е възползвало от примера им на римския начин на живот.Една огромна част на населението от тези провинции наред с местното население,са и икономически имигранти,които са възнаграждавани за вярна служба.Ти сам говориш в един от постовете си за разнородността на населението в Мизия.Създаването на етногенетичния фонд на Мизия е приключило в четвъртивек.Има безброй свидетелства за това.Едно от тях е това на цитирания от мен Лео Дякон,който говори и за неща не споменавани нито от Теофан нито от Никифор,и други не споменавани от никой хронист,каквото е смъртта чрез разчекване на един Рус от дворяните или подаряването по договор на мизите от Юстиниан на земята на Македония до Истър.(ненаучно нали(Потвърдено от Георги Монах)).Историята на Лео Дякон е оцеляла в един единствен екземпляр и за достоверността на описаните в нея събития само този факт е красноречив.Навсякъде другаде е Волга,Аспарух при Варна,Снопове с пръчки,Нечестивци материализиращи се от тресавища,император на баня в Месемврия без битка и т.н. разни тояги приемани за "наука" .

"For it is said that the Mysians, who were colonists of the Hyperborean Kotragoi, Khazars, and Khounaboi, migrated from their own territory, wandered into Europe, and occupied and settled this land, when Constantine, with the sobriquet Pogonatos, was emperor of the Romans; they called the land Bulgaria after the name of their chieftain, Boulgaros.

И ако гледа

ме какво пише в английския превод е,че Мизийците са нарекли тази земя Булгария по-времето на Погонат, а не че са се преселили тогава.


Защо не
се коментира и другото от Михаил Аталиат.ГИБИ 7 "А Мизите ,на които било дадено название "БЪЛГАРИ" като собствено име ,тогава отхвърлили ярема на робството,вдигнали бунт и дръзко подгонили императора..."




Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: marknatan
Категория: История
Прочетен: 2503915
Постинги: 980
Коментари: 3751
Гласове: 1660
Календар
«  Ноември, 2018  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930